maja 30, 2019

Kahoot Jumble - końcoworoczne powtórki część 2

Kahoot Jumble - końcoworoczne powtórki część 2

maja 30, 2019

Kahoot Jumble - końcoworoczne powtórki część 2



Lista wpisów do zrealizowania wciąż rośnie - mam nadzieje, że kiedyś nadejdzie ten dzień, że dokończę wszystko co zaczęłam i opiszę wszystko co mam w głowie. A tymczasem trzeba też jeść, pracować, żyć i spać :) Z pewnością za to już wkrótce nadejdzie ten czas, gdy nie trzeba będzie nastawiać budzika, a po kilku takich porankach pomylą nam się dni tygodnia. Myślę o wakacjach. Wprawdzie ja prawie cały lipiec będę pracować, ale wizja dwóch tygodni względnego luzu w czerwcu utrzymuje mnie przy życiu :) 


Aktualnie skupiam się na powtórkach. Nie wiem czy pamiętacie mój zeszłoroczny wpis o powtórkach słownictwa z Kahoot Jumble. Tam właśnie opisałam jak to robię, a nawet udostępniłąm Wam moje gotowe Kahooty - klik. Dziś udostępniam Wam najnowszy Kahoot dla 5 klasy, dzięki któremu powtórzycie z uczniami słownictwo z działów: sports, sport equipment, school, places in town, school subjects, means of transport, chores, Present Simple, Present Continuous, Past Simple. Trzy ostatnie kategorie to po prostu słowa klucze typowe dla tych czasów.
Link do Kahoota: Kahoot 5 klasa

Jeśli już mowa o powtórkach, to zachęcam Was do lektury mojego wpisu o aktywności, która Wam w tym pomoże, a do tego nie napracujecie się nic a nic :) klik.

Kończę ten krótki wpis i zachęcam Was do końcoworocznych powtórek, ale takich, w których to uczniowie pracują, a Wy odpoczywacie.

maja 25, 2019

Bójka na słówka - recenzja gry Wydawnictwa Edgard

Bójka na słówka - recenzja gry Wydawnictwa Edgard

maja 25, 2019

Bójka na słówka - recenzja gry Wydawnictwa Edgard



Uwielbiam wszelakie gry i bardzo często wykorzystuje je na zajęciach - zresztą można nawet powiedzieć, że codziennie. Uwielbiam tez testować nowości, a moi uczniowie uwielbiają być moimi "królikami doświadczalnymi" :) Dziś mam dla Was wpis z recenzją nowej gry utrwalającej słownictwo "Bójka na słówka" Wydawnictwa Edgard. 


Zawartość:

W niedużych rozmiarach pudełku mieści się 105 dwustronnych kwadratowych kart (pomarańczowe i fioletowe ramki), słowniczek (zielone ramki), karty z wyrażeniami, których można użyć podczas gry (niebieskie ramki) oraz instrukcję przedstawiającą trzy sposoby użycia gry.




Jak grać?

Instrukcja opisuje trzy sposoby gry w zależności od stopnia zaawansowania graczy, ale ogólnie rzecz biorąc, to wszystkie te sposoby opierają się na tej samej zasadzie, czyli na tym kto pierwszy dostrzeże ten sam element na różnych kartach. Jeśli choć raz mieliście do czynienia z grą Dobble, to już wiecie o co chodzi :)

Korzyści:

Dzięki tej grze powtórzymy około 200 słówek z przeróżnych kategorii: szkoła, natura, instrumenty muzyczne, części ciała, środki transportu, sport, dom, ubrania, jedzenie, czynności, zwierzęta, wakacje, przymiotniki. Co więcej, zrobimy to w formie zabawy ćwiczącej spostrzegawczość, refleks i pamięć.




Podsumowując, grę przetestowałam z uczniami w różnym wieku i nawet w 8 klasie była to niezła zabawa :) Można w nią grać na zajęciach indywidualnych, w małych grupach, a nawet w dużych klasach dzieląc uczniów na drużyny. Co więcej, dzięki temu, że wydawnictwo zadbało również o słowniczek i wyrażenia używane podczas gry, mogą w nią grać w domu także rodzice, którzy nie znają zbyt dobrze języka angielskiego - będzie to świetny powód, aby troszkę się poduczyć :)
Jedynym minusem gry są nieliczne literówki.

Grę możecie zakupić TUTAJ. Normalnie zapłacicie za nią 39,90, natomiast aktualnie (jeszcze przez jeden dzień) Wydawnictwo Edgard ma 20% zniżki na całą ofertę, czyli w tej chwili gra jest dostępna za niecałe 32 zł.

Dziękuję Wydawnictwu Edgard za współpracę i udostępnienie gry.


maja 12, 2019

Snapy wydawnictwa Usborne. Zbiór pomysłów i KONKURS

Snapy wydawnictwa Usborne. Zbiór pomysłów i KONKURS

maja 12, 2019

Snapy wydawnictwa Usborne. Zbiór pomysłów i KONKURS



Na zdjęciu powyżej widzicie wszystkie moje Snapy wydawnictwa Usborne. Część z nich przyszła niedawno do mnie od Kasi Antolak, która jest przedstawicielem tego wydawnictwa i prowadzi sklep Peek a Book store. To zmobilizowało mnie do napisania tego postu, ponieważ zbierałam się do niego już od dawna. Ogromnie dziekuję Kasi i polecam polubienie sklepu na fb - klik. 

Myślę, że tych kart nie trzeba Wam specjalnie przedstawiać - są tak chcarakterystyczne, że z pewnością się już gdzieś z nimi spotkaliście. W skrócie: jeden zestaw zawiera 12 lub 13 kart, z których każda powtórzona jest 4 razy. Karty są bardzo solidne (sztywne i grube), mają piękne grafiki i zadrukowane tła (pasujące do tematu talii).



Jak grać?

1. Siadamy w kole. Rozdajemy uczniom potasowane karty. Ustalamy, w którą stronę będzie się toczyła gra (u mnie najczęściej wg wskazówek zegara). Uczniowie układają karty przed sobą w stosie tyłem kart do góry. Zaczyna wyznaczony przez nas uczeń odwracając pierwszą z góry kartę i kładąc ją obok swojego stosu. Następnie to samo robią kolejni uczniowie w kole. Gdy jakaś karta się powtórzy, to uczeń, który pierwszy to dostrzeże, woła "Snap!" i zgarnia karty z całej rundy. My zazwyczaj ustalamy, że należy jeszcze powiedzieć nazwę na obrazku w języku angielskim, czyli np: "Starfish Snap!". Gdyby okazało się, że dwóch uczniów krzyknęło w tym samym momencie, to my z reguły zostawiamy karty i nikt nie wygrywa tej rundy.

2. Zasady podobne jak wyżej, z tym, że uczniowie wykładają w tym samym momencie kartę, np. na umówione hasło "Ready, steady, go!" To jest trudniejsza wersja, myślę, że odpowiednia dla już wyćwiczonych Snapowiczów.

3. Inną wersją gry może być również taka, podczas której uczniowie wykładają karty po kolei na jeden stos na środku. Jeślli uczeń wyłoży kartę taką samą jak ta pod nią, to musi szybko powiedzieć "Snap!" i wtedy może zabrać cały stos kart, które sie do tej pory uzbierały. Oczywiście uczniowie trzymają karty ułożone do góry tyłem, więc nie widzą co kładą aż do ostatniej chwili.




Jak jeszcze można wykorzystać Snapy?

1. Memory. Po odłożeniu dwóch kart z każdego obrazka mamy klasyczne mamory.

2. Flashcards. Karty są na tyle duże, że mogą służyć nam jako karty obrazkowe we wszystkich zabawach jakie prowadzimy z flashcards (karty są większe niż zwykłe karty do gry i mniejsze niż format zeszytu).

3. Piotruś. Po odłożeniu dwóch kart z każdego obrazka i ustaleniu, która karta będzie Piotrusiem (wtedy też z tych czterech kart odkładamy 3, a zostawiamy jedną, która będzie Piotrusiem).

4. Packi na muchy. W zależności od liczby uczniów, rozkładamy na ziemi potrzebną ilość kart. Ja zazwyczaj używam w tej grze dwie lub trzy packi na muchy. Nauczyciel lub wybrany uczeń mówi jakieś słowko z kart, a osoby z packami musza jak najszybciej odnaleźć je i klepnąć packą. Możemy umówić się, że uczeń, który był pierwszy zabiera kartę.

5. Wyścig. Tutaj możemy skorzystać z takiego zestawu jak do Memory - jeśli chcemy podzielić uczniów na dwie drużyny. Możemy też użyć wszystkich kart Snapa, jeśli chcemy mieć więcej drużyn. Ustawiamy uczniów w dwóch drużynach w taki sposób, żeby uczniowie stali w rzędach jeden za drugim. Komplety kart rozkładamy w odległości kilku kroków  od drużyn. Pierwszym osobom z rzedów wręczamy packi na muchy. Nauczyciel mówi nazwę karty, a osoby mające packę muszą podbiec do kart i kepnąć odpowiednią kartę. W bardziej zaawansowanych grupach nauczyciel może opisać obrazek. 

6. Przybij piątkę. Rozdajemy uczniom karty (może być nawet cały zestaw). Uczniowie siadają na dywanie, rozkładają je przed sobą, a my odsuwamy się na odległość kilku kroków i zaczynamy wymieniać nazwy z kart. Jeśli uczniowie mają daną kartę, to muszą szybciutko podejść do nauczyciela i przybić mu piątkę.




Tym sposobem macie aż 10 sposobów na Snap :)

KONKURS

A teraz dla najbardziej wytrwałych: wraz z Kasią Antolak ogłaszamy konkurs! W komenatrzu pod tym postem na blogu, opisz jedną aktywność wykorzystującą karty Snap (ale inną niż te opisane przeze mnie) oraz polub funpage sklepu. Jedna osoba może zamieścić maksymalnie dwa komentarze. Konkurs trwa do 24 maja do godz. 22:00, a wyniki zostaną przeze mnie ogłoszone 26 maja.

Nie zapomnijcie się podpisać i koniecznie polubcie fb Peek a Book store, bo tylko wtedy Wasze zgłoszenia będa brane pod uwagę.

Biorąc udział w konkursie akceptujesz jego REGULAMIN.

Już nie mogę się doczekać Waszych komentarzy:)


maja 04, 2019

Narzędzia nauczyciela. Gimkit, czyli zdobądź miliony cz.1

Narzędzia nauczyciela. Gimkit, czyli zdobądź miliony cz.1

maja 04, 2019

Narzędzia nauczyciela. Gimkit, czyli zdobądź miliony cz.1

Prawda jest taka, że nic tak bardzo nie mobilizuje uczniów jak możliwość zostania milionerem - w dodatku nie przeszkadza nawet fakt, że są to wirtualne miliony :) Odgłos nabijania na kasę i widok powiekszającego się konta rekompensują ten mało znaczący fakt i działają wręcz jak narkotyk ;) Oczywiście piszę to pół żartem, pół serio i tłumaczę się z tego, ponieważ wiem już, że nie wszyscy rozumieją moje poczucie humoru ;) W każdym razie zapraszam Was do dalszej lektury na temat narzędzia, dzięki któremu wszyscy zostaniemy bogaczami i jeszcze poćwiczymy lub powtórzymy ogromne ilości materiału.


Żeby używać Gimkit należy założyć konto wchodząc na stronę https://www.gimkit.com i klikając w Sign in. Od razu zauważycie, że macie do wyboru darmowe konto, oraz dwa rodzaje kont płatnych. Niestety na darmowym koncie możemy stworzyć tylko 5 zestawów i mamy możliwość tylko jednorazowej edycji zestawu. Ja narazie korzystam z darmowej wersji - poprostu założyłam dwa konta na dwa różne adresy mailowe , żeby mieć więcej zestawów, ale rozważam zakupienie Gimkit Pro, bo 5 dolarów to nie jest majątek, a daje nam dużo możliwości (w tym nieskończoną ilość zestawów) - zobaczcie na zdjęcie poniżej.




Po założeniu konta (co trwa dosłownie minutę) możemy zacząć tworzyć swoje własne zestawy (Kits). Na zdjęciu poniżej widzicie moje zestawy powtórkowe dla klas, które uczę - zebrałam tam wszystkie słowka z całego roku.





Możecie też stworzyć własne klasy oraz zadania do zrobienia w domu. 




W dzisiejszym wpisie pokażę Wam jak stworzyć swój zestaw i jak bazując na nim zagrać w grę na lekcji. Klikacie w +New Kit i pojawi Wam się strona, na której nazywacie swój zestaw (ja nazwałam 8 klasa). Wybieracie czy chcecie stworzyć zestaw od początku (From Scratch), czy zaimportować gotowe zestawy z Quizleta (swojego lub nie). Możecie również zaimportować zestaw z pliku tekstowego z rozszerzeniem CSV. Po wybraniu jednej z opcji klikacie w Next




Stworzenie swojego zestawu jest bardzo proste: korzystając z przycisku Add question dodajecie pytanie i wpisujecie możliwe odpowiedzi (w tym tą, która jest prawidłowa). Stworzenie zestawu zaimportowanego z Quizleta wydaje się może trochę bardziej skomplikowane, ale tak naprawdę trwa to o wiele krócej - bardzo polecam. Ja mam Quizlety chyba dla wszystkich klas z wszystkich działów, więc to dla mnie idealna opcja. Pamiętajcie, że jeśli nie macie swoich, możecie też użyć Quizletów stworzonych przez innych.

Załóżmy, że wybieramy opcję Quizlet. Klikamy Next, a następnie musimy wybrać okładkę dla swojego zestawu wśród zdjęć i gifów (można użyć lupki i wpisać temat jaki nas interesuje).




Po wybraniu okładki będziemy musieli wybrać czy chcemy uzyć swojego zestawu Quizleta czy jakiegoś innego publicznego. Tak naprawdę to nie ma znaczenie co wybierzecie - poprostu jesli szukacie swojego zestawu, a jesteście zalogowani do Quizleta będzie troche szybciej.




Kolejnym krokiem jest wybranie zestawu, który nas interesuje. Klikamy na niego i szukamy trzech kropek pod nazwą zestawu. Gdy je naciśniemy rozwinie nam się pasek - klikamy w Export.




Wtedy pojawi nam się okno z możliwością skopiowania tekstu. Kopiujemy i wracamy do Gimkit.





Klikamy Next i tu pojawi nam sie również instrukcja w jaki sposób kopiuje sie zestawy z Quizleta. Dajemy ponownie Next, wklejamy skopiowany tekst. Jeśli chcecie dodać więcej słówek, np z innych zestawów, to wracacie do Quizleta i powtarzacie czynność kopiując i wklejając do Gimkit. Dopiero gdy już wkleicie wszystkie słówa, które chcecie mieć w zestawie, tworzycie zestaw Gimkit naciskając przycisk Create. To ważne, ponieważ przy darmowej opcji Gimkit możecie tylko raz edytować dany zestaw, więc lepiej zostawić sobie tą możliwość na wszelki wypadek na później.




I macie juz gotowy zestaw. Teraz możecie zagrać w grę i wreszcie pozwolić uczniom zarobić te miliony :) Grę możecie uruchomić na komputerze lub na swoim telefonie. Gdy wyświetlicie ekran na tablicy, uczniowie mogą widzieć jak postępuje gra i obserwować jakie wyniki mają inni gracze. Ale nie jest to konieczne. Dla siebie uczniowie potrzebują telefonów lub komputerów z dostępem do internetu. 

Aby uruchomić grę kliknijcie w przycisk Play.




I teraz ten kto grał kiedykolwiek w Kahoota lub Quizziz będzie już wiedział co zrobić, bo wszystko wyda mu się bardzo znajome :)




W grze mamy do wyboru Classic i Team Mode. Ostatnio Gimkit wprowadza jakieś nowości, które pojawiają się i znikają, jak np. Thanos Mode, który widzicie na zdjęciu wyżej. Warto je spróbowac i poeksperymentować z uczniami :) Gdy zjedziecie na dół zobaczycie dodatkowe opcje, które możecie odhaczyć lub zaznaczyć. Przede wszystkim ustalcie czas gry - jeśli będzie to 10 minut, to gra zakończy się dokładnie po tym czasie. Uważam, że to jest bardzo przydatna opcja, bo możecie dopasowac długość gry do czasu, który np. pozostał Wam do końca lekcji. I co najważniejsze - wszyscy kończą grę w tym samym czasie, więc nie ma sytuacji, że ktoś skończy wcześniej i marudzi albo przeszkadza innym.
Jeśli macie utworzone klasy, to po naciśnięciu w okienko obok Class bedziecie mogli wybrać konkretną klasę. Jeśli nie tworzyliście klas, nie ma problemu - bez tego też możecie zagrać.



Po kliknięciu Continue Gimkit wygeneruje kod, który Wasi uczniowie muszą wpisać u siebie na telefonach lub komputerach (na stronie www.gimkit.com/play).



Po dołączeniu graczy do gry klikacie Start Game i uczniowie wpadają w szał zarabiania kasy :)

Co widzi uczeń?

Po wpisaniu kodu i swojego imienia (jeśli nauczyciel ma stworzoną klasę, to uczeń będzie musiał wybrać swoje imię z listy), uczeń od razu przechodzi do zarabiania dolarów :)
Poniżej widzicie screen gry dla 5 klasy. 



Po wybraniu prawidłowej odpowiedzi zostanie naliczona graczowi  kwota. Początkowo jest to 1$, ale z kolejnymi pytaniami kwota ta wzrasta. Dodatkowo, po kilku prawidłowych odpowiedziach zostają odblokowane różnego rodzaju "ulepszenia" dostępne po naciśnięciu Shop



Ulepszenia to np. zwiększenie ilości dolarów za prawidłową odpowiedź (na późniejszym etapie etapie gry sa to już naprawdę ogromne kwoty), dodatkowa kasa za kilka prawidłowych odpowiedzi pod rząd czy zwielokrotnienie zarabianej kwoty. Uczniowie uwielbiają "myszkować" w sklepie - wypatrzyli nawet opcję, dzięki której mogą zmienić kolory w swojej grze :)


Gra kończy sie po upłynięciu ustalonego czasu. 

Podsumowując, gra jest bardzo wciagająca i angażująca. Świetnie nadaje się do powtórek, ale też do sprawdzenia uczniów. Wprawdzie statystyki dostępne są po wykupieniu opcji  płatnej konta, ale na bieżąco podczas gry widać kto i ile zarobił, a więc tym samym widać jak idzie mu odpowiadanie na pytania. Dodatkowo można taką grę zadać jako zadanie domowe i uczniowie mogą powtarzać słówka tak naprawdę wszędzie. Ale o tym jak to zrobić napiszę Wam już w kolejnym wpisie, z którego dowiecie się także jak jeszcze można wykorzystać takie "zadanie domowe".

Dajcie znać czy znacie Gimkit i jakie są Wasze wrażenia. Pamiętajcie o zostawieniu komentarza - to dla mnie jedyna nagroda za moją pracę :)


Copyright © mini english blog , Blogger