stycznia 23, 2019

Telling the Time Hunt Game

Telling the Time Hunt Game

stycznia 23, 2019

Telling the Time Hunt Game



U nas w Małopolsce wciąż trwają ferie, więc postanowiłam dokończyć parę rozpoczętych gier. Dziś pierwsza z nich, czyli Telling the Time Hunt Game. Jeśli jesteście ciekawi co to za gra oraz chcielibyście z niej skorzystać, to zapraszam do dalszej lektury.
Gra składa się z dwunastu zegarów z qr kodami z zakodowanymi godzinami oraz karty pracy z pustymi tarczami zegarów. Tarcz użyczyła mi Marzena prowadząca świetnego bloga Easy Teaching Ideas - jeśli jeszcze tam nie byliście, to szybko to zmieńcie.
Karta pracy

Jak grać?

Trzeba wyciąć lub rozciąć zegary z qr kodami, a następnie pochować je w sali - najlepiej w najmniej oczywistych miejscach: podkleić pod stołami, pochować pod doniczkami czy nakleić na drzwiach. Uczniowie mogą grać indywidualnie, w parach lub mniejszych grupkach. Każdy dostaje kartę pracy z pustymi tarczami zegarów. Potrzebne będą także telefony lub tablety z czytnikiem qr kodów - wystarczy dwa lub trzy a drużyny mogą je sobie pożyczać. Zadaniem uczniów jest odnalezienie zegara, zeskanowanie kodu, a następnie narysowanie na zegarze odczytanej godziny. I tutaj bardzo ważna rzecz: nie jest istotne w jakiej kolejności uczniowie będą odczytywać kody, ale ważne jest, żeby zgadzała się numeracja, tzn. że np. jeśli odczytają kod na zegarze z numerem 4, to na swojej karcie pracy powinni narysować odpowiednią godzinę na zegarze z tym samym numerem. Tylko wtedy jesteśmy w stanie później sprawdzić poprawność zapisów.
Moi uczniowie bardzo lubią tego typu gry, bo można się trochę poruszać, a dla nauczyciela to bardzo dobry sposób, żeby sprawdzić którzy uczniowie sobie radzą, a  którzy jeszcze muszą poćwiczyć.
Grę możecie pobrać klikając na grafikę poniżej:
https://drive.google.com/file/d/18_B4h-1SRarspfsV7iyZmVuzSmTfWhfG/view?usp=sharing
Dziękuję Wam, że tu jesteście i czytacie moja twórczość, ale jeszcze bardziej będę się cieszyć, gdy zostawicie mi kilka słów w komentarzu.

stycznia 15, 2019

Gra karciana 4 w 1. Present Simple & Present Continuous

Gra karciana 4 w 1. Present Simple & Present Continuous

stycznia 15, 2019

Gra karciana 4 w 1. Present Simple & Present Continuous



Zauważyłam, że dawno nie zrobiłam nowej gry karcianej. To jest coś, co moi uczniowie uwielbiają, a i ja zawsze dobrze się przy tym bawię. A więc jest. Dzisiejszą grę stworzyłam z myślą o 5-klasistach, ale przyda się ona każdemu, kto chciałby dodatkowo poćwiczyć Present Simple i Present Continuous jednocześnie.
Jak zwykle chciałam, żeby gra była uniwersalna, więc mam dla Was kilka propozycji jej użycia:

Czarny Piotruś
Do tej wersji potrzebujemy karty z tekstem oraz jedną kartę z symbolem bomby, która będzie Piotrusiem (czyli kartą bez pary). Rozdajemy uczniom potasowane karty. Na początku gry uczniowie mogą wyłożyć pary, czyli pytanie i pasującą do niego odpowiedź. Następnie, po kolei (np. zgodnie z ruchem wskazówek) uczniowie losują kartę od kolegi. Jeśli maja parę, to budują pytanie i odpowiedź w odpowiednim czasie oraz wykładają te karty na środek. Wygrywa ten, kto jako pierwszy pozbędzie się swoich kart, a gramy do momentu, aż w grze zostanie już tylko Piotruś.

Kaboom!
Potrzebujemy karty oraz kilka kart z bombą oraz pudełka, do którego je włożymy. Uczniowie losują jedna kartę i układają zdanie w odpowiednim czasie. Jeśli zrobią to dobrze, mogą zatrzymać kartę. W przypadku, gdy wylosują kartę z bombą, mówią Kaboom! i oddają wszystkie zebrane wcześniej karty.

Listen and stand up!
Potrzebujemy wszystkie karty ze zdaniami i pytaniami. Siadamy w kole i rozdajemy uczniom karty ze zdaniami, a resztę (czyli pytania) kładziemy w stosiku na środku. Pierwsza osoba losuje pytanie ze stosu i odczytuje je stosując poprawne formy. Pozostali uczniowie uważnie słuchają i szukają wśród swoich kart odpowiedzi na to pytanie. Ten, kto ją ma musi wstać, odczytać odpowiedź (w odpowiednim czasie) i wziąć kolejna kartę z pytaniem ze środka. Gramy do wykorzystania wszystkich kart.

Wyścigi
W tej wersji uczniowie mogą trochę pobiegać. Potrzebujemy dwa komplety kart. Dzielimy uczniów na dwie drużyny. Karty z odpowiedziami rozkładamy na ziemi na drugim końcu sali: dwa komplety osobno tak, aby się nie pomieszały. Karty z pytaniami zostają przy drużynach (jeden komplet na drużynę). Po kolei, każda osoba z drużyny losuje kartę z pytaniem, odczytuje je w odpowiedniej formie i biegnie na drugi koniec sali po odpowiedź. Znajduje ja, przybiega i tworzy poprawne zdanie. Dopiero wtedy kolejna osoba może biec po odpowiedź na następne wylosowane pytanie. Wygrywa drużyna, która jako pierwsza znajdzie wszystkie odpowiedzi.
Grę pobierzecie klikając na grafikę poniżej:
https://drive.google.com/file/d/1UuJlbSOGI65onm4_RG2t0gUrdaK16F0B/view?usp=sharing
Co o tym myślicie? Przyda Wam się? Jeśli tak to będzie mi bardzo miło przeczytać Wasze komentarze.




stycznia 05, 2019

Miejsca w szkole. 5 klasa

Miejsca w szkole. 5 klasa

stycznia 05, 2019

Miejsca w szkole. 5 klasa



W dzisiejszym wpisie mam dla Was materiały dotyczące miejsc w szkole - to na razie taka baza, początek, który w niedługim czasie z pewnością poszerzę. Przygotowałam je z myślą o moich 5 klasistach, a do pobrania są: flashcards z podpisami, które można odciąć, memory oraz domino w troszkę nietypowym wydaniu - zobaczcie sami.


FLASHCARDS




MEMORY


https://drive.google.com/file/d/1fmGnh1aebqrOu6fjIy-PeNVeuFo60RhF/view?usp=sharing

DOMINO



Rozdajemy kafelki Domina uczniom. Ten, kto ma START rozpoczyna grę kładąc ja na środku i odczytując słowa. Reszta uczniów szuka wśród swoich kafelków nazwy miejsca  w szkole, z którymi odczytane słowa im się kojarzą. Czyli takie Domino na skojarzenia :)
W kolejnym etapie, gdy uczniowie będą już znać te skojarzenia, można poprosić ich, aby na ich podstawie tworzyli definicje takiego miejsca w szkole, czyli np. zamiast odczytywać te trzy słowa, mogą używając ich stworzyć opis. W bardziej zaawansowanych grupach uczniowie mogą tworzyć definicje bez użycia tych właśnie słów - takie połączenie Domina i Taboo ;)

https://drive.google.com/file/d/1XSLS_k_FdJAazVL-1rykyqnOFqvKqPRT/view?usp=sharing
Zaglądajcie na bloga częściej. Będzie mi bardzo miło, gdy zostawicie choć krótki komentarz. Zapraszam Was też do polubienia mini english blog na Facebooku.


Edit: Po wrzuceniu Trimina na Facebooku, nie nadążałam z rozsyłaniem go poszczególnym chętnym osobom, więc wrzucam pdf tutaj - TRIMINO.  Enjoy!

Copyright © mini english blog , Blogger