stycznia 15, 2019

Gra karciana 4 w 1. Present Simple & Present Continuous



Zauważyłam, że dawno nie zrobiłam nowej gry karcianej. To jest coś, co moi uczniowie uwielbiają, a i ja zawsze dobrze się przy tym bawię. A więc jest. Dzisiejszą grę stworzyłam z myślą o 5-klasistach, ale przyda się ona każdemu, kto chciałby dodatkowo poćwiczyć Present Simple i Present Continuous jednocześnie.
Jak zwykle chciałam, żeby gra była uniwersalna, więc mam dla Was kilka propozycji jej użycia:

Czarny Piotruś
Do tej wersji potrzebujemy karty z tekstem oraz jedną kartę z symbolem bomby, która będzie Piotrusiem (czyli kartą bez pary). Rozdajemy uczniom potasowane karty. Na początku gry uczniowie mogą wyłożyć pary, czyli pytanie i pasującą do niego odpowiedź. Następnie, po kolei (np. zgodnie z ruchem wskazówek) uczniowie losują kartę od kolegi. Jeśli maja parę, to budują pytanie i odpowiedź w odpowiednim czasie oraz wykładają te karty na środek. Wygrywa ten, kto jako pierwszy pozbędzie się swoich kart, a gramy do momentu, aż w grze zostanie już tylko Piotruś.

Kaboom!
Potrzebujemy karty oraz kilka kart z bombą oraz pudełka, do którego je włożymy. Uczniowie losują jedna kartę i układają zdanie w odpowiednim czasie. Jeśli zrobią to dobrze, mogą zatrzymać kartę. W przypadku, gdy wylosują kartę z bombą, mówią Kaboom! i oddają wszystkie zebrane wcześniej karty.

Listen and stand up!
Potrzebujemy wszystkie karty ze zdaniami i pytaniami. Siadamy w kole i rozdajemy uczniom karty ze zdaniami, a resztę (czyli pytania) kładziemy w stosiku na środku. Pierwsza osoba losuje pytanie ze stosu i odczytuje je stosując poprawne formy. Pozostali uczniowie uważnie słuchają i szukają wśród swoich kart odpowiedzi na to pytanie. Ten, kto ją ma musi wstać, odczytać odpowiedź (w odpowiednim czasie) i wziąć kolejna kartę z pytaniem ze środka. Gramy do wykorzystania wszystkich kart.

Wyścigi
W tej wersji uczniowie mogą trochę pobiegać. Potrzebujemy dwa komplety kart. Dzielimy uczniów na dwie drużyny. Karty z odpowiedziami rozkładamy na ziemi na drugim końcu sali: dwa komplety osobno tak, aby się nie pomieszały. Karty z pytaniami zostają przy drużynach (jeden komplet na drużynę). Po kolei, każda osoba z drużyny losuje kartę z pytaniem, odczytuje je w odpowiedniej formie i biegnie na drugi koniec sali po odpowiedź. Znajduje ja, przybiega i tworzy poprawne zdanie. Dopiero wtedy kolejna osoba może biec po odpowiedź na następne wylosowane pytanie. Wygrywa drużyna, która jako pierwsza znajdzie wszystkie odpowiedzi.
Grę pobierzecie klikając na grafikę poniżej:
https://drive.google.com/file/d/1UuJlbSOGI65onm4_RG2t0gUrdaK16F0B/view?usp=sharing
Co o tym myślicie? Przyda Wam się? Jeśli tak to będzie mi bardzo miło przeczytać Wasze komentarze.




15 komentarzy:

  1. Super, wypróbuję dzisiaj na zajęciach z moją 5kl.:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Super sprawa! Dzieci na pewno będą zachwycone taką formą nauki. Bardzo dziękuję za pomysł i wykonanie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Coś innego na dodatkowe zajęcia:-) dziękuję za udostępnienie

    OdpowiedzUsuń
  4. Wszystkie, absolutnie wszystkie, materiały z tego bloga są rewelacyjne! Dzięki!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Baaardzo mi miło czytać takie komentarze! Dziękuję :)

      Usuń
  5. Wspaniała pomoc, właśnie takiego czegoś szukałam:) Dziękuję, jesteś Kochana:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takie komentarze sprawiają, że aż chce się pisać więcej! Dziękuję :)

      Usuń
  6. Dziękuję za udostępnienie
    Wspaniałe pomysły. Na pewno nauka przez zabawę jest ciekawsza. Myślę, że moi uczniowie będą zachwyceni.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © mini english blog , Blogger