lipca 23, 2018

Z cyklu Lodołamacze. My best friend game

Z cyklu Lodołamacze. My best friend game

lipca 23, 2018

Z cyklu Lodołamacze. My best friend game

"My best friend" to kolejny z moich ulubionych lodołamaczy. Oprócz tego, że integruje, to ma jeszcze mnóstwo innych plusów: można się trochę poruszać, powtórzyć słownictwo, no i oczywiście znaleźć najlepszego przyjaciela :)


Jak się bawić?

Załóżmy, że to Ty jako nauczyciel prowadzisz grę, ale równie dobrze może to być ktoś z uczestników. Uczestnicy ustawiają się w jednej linii. Z grupy wybieramy ochotnika, który będzie osobą poszukującą swojego najlepszego przyjaciela. Osoba ta wychodzi do przodu na odległość kilku kroków i staje tyłem do grupy. Prowadzący grę będzie zadawał różne pytania dotyczące preferencji uczestników np. tea or coffee, mountains or sea, team sports or individual sports, lasagna or pizza, singing or dancing, cola or pepsi, swimming or jogging, a fish or a bird, e-book or paper book, salty or sweet, salty or sour, cats or dogs, town or village, sun or rain etc. A zadawanie pytań wygląda mniej więcej w ten sposób: "Tea or coffee? Tea forward and coffee backward!" Wszyscy, którzy wolą herbatę robią krok do przodu, a ci którzy wybierają kawę robią krok do tyłu. Następnie ten, kto szuka przyjaciela również dokonuje wyboru. Ci uczestnicy, którzy wybrali to samo zostają w grze, a reszta odpada. Czyli np. jeśli wybrał coffee, to w grze zostają te osoby, które również wybrały coffee (i zrobiły krok do tyłu). Prowadzący grę zadaje kolejne pytania i gra toczy się do momentu, gdy zostanie tylko jedna osoba i to ona zostaje najlepszym przyjacielem tego, kto poszukuje przyjaciela. Brzmi skomplikowanie - ale uwierzcie mi -  takie nie jest :)
Widziałam też gdzieś tą samą zabawę, ale uczestnicy ustawiali się w rzędzie i zamiast robić krok do przodu lub do tyłu, robili krok w lewo lub w prawo. Uważam, że to też jest fajny pomysł, ponieważ można grać na różne sposoby, a przy okazji przećwiczyć: left - right.
Zabawa nadaje się dla uczniów w każdym wieku: widziałam jak bawią się dorośli, młodzież i dzieci (oczywiście po dostosowaniu trudności słownictwa).
Jeśli poszukujecie innych gier integracyjnych, które świetnie spełnią swoje zadanie to zapraszam również do moich poprzednich wpisów: Scavenger Hunt, Stop the bus! game, 3 trzyzdaniowe gry integracyjne.

lipca 13, 2018

Z cyklu Lodołamacze. 3 trzyzdaniowe gry integracyjne

Z cyklu Lodołamacze. 3 trzyzdaniowe gry integracyjne

lipca 13, 2018

Z cyklu Lodołamacze. 3 trzyzdaniowe gry integracyjne


Mój szał obozowy trwa :) Dlatego w dzisiejszym wpisie znajdziecie kolejne gry integracyjne, które można z powodzeniem wykorzystać na obozach, koloniach, półkoloniach czy na pierwszych zajęciach z uczniami, których jeszcze nie znamy. Tym razem jest ich trzy, a nazwałam je roboczo "trzyzdaniowymi" (nic bardziej twórczego nie przyszło mi do głowy), ponieważ każda z nich opiera się na trzech zdaniach. Jeśli chcecie się dowiedzieć o co tutaj chodzi, to zapraszam Was do dalszej lektury.

 Three things

Dzielimy uczniów w małe grupki, tak, aby każda z nich 3-4 osoby. Dajemy uczniom kilka minut (np. około 10) na to, aby dowiedzieli się o sobie jak najwięcej (oczywiście rozmawiając w języku angielskim). Uczniowie mają za zadanie powiedzieć 3 zdania zawierające informacje o jednej osobie ze swojej grupy. Dodatkowo muszą ustalić kto o kim będzie mówił, tak abyśmy usłyszeli 3 zdania o każdym członku grupy.

2 truths and a lie

Każdy z uczestników ma za zadanie wymyśleć 3 zdania o sobie, w tym dwa zdania prawdziwe i jedno kłamstwo. Mówi je głośno na forum grupy starając się zachować pokerową twarz, a reszta grupy musi odgadnąć, które z tych zdań jest nieprawdziwe. Zabawa wychodzi świetnie gdy mówimy rzeczy dziwne, ale jednocześnie prawdopodobne. Tutaj sprawdzają się wszelkiego rodzaju umiejętności, które posiadamy np. burczenie brzuchem na zawołanie czy wykręcanie kończyn w stawach ;) Ale także to co lubimy lub czego się boimy.

Who is it?

Siadamy razem np. w kole. Dzielimy uczniów na dwie drużyny. Każda osoba ma za zadanie napisać 3 zdania o sobie, najlepiej takie niezbyt oczywiste. Karteczki piszemy i składamy tak, aby nikt nie widział co tam jest napisane oraz układamy je na dwie kupki (każda drużyna na swoją). Kolejno każdy uczeń z jednej drużyny losuje jedną karteczkę z kupki drugiej drużyny, odczytuje zdania na głos i z pomocą członków swojej drużyny próbuje zgadnąć kto zapisał te zdania. Jeśli zgadnie, jego drużyna dostaje punkt. Gramy dotąd, aż skończą się karteczki. Oczywiście liczbę drużyn możemy dostosować do ilości naszych uczniów.
Jak widzicie wspólnym mianownikiem tych zabaw są 3 zdania, dlatego tak je nazwałam. Jeśli macie jakąś lepszą nazwę to dajcie znać ;)
Życzę Wam udanej zabawy, ponieważ - uwierzcie mi na słowo - można się nieźle uśmiać oraz po raz kolejny zaskoczyć kreatywnością uczniów.

Zapraszam Was tez do lektury poprzednich wpisów dotyczących lodołamaczy: Stop the bus! oraz Scavenger hunt.

lipca 05, 2018

Z cyklu Lodołamacze - Stop the Bus game

Z cyklu Lodołamacze - Stop the Bus game

lipca 05, 2018

Z cyklu Lodołamacze - Stop the Bus game

Dziś kolejny wpis z cyklu "Lodołamacze". Różnego rodzaju gry, które pomagają budować grupę, integrować i przełamywać ewentualną nieśmiałość są na wagę złota  na początku roku szkolnego, na obozach, koloniach, półkoloniach czy na zajęciach w grupach, których my jako nauczyciele nie znamy. Taką grą jest na przykład "Stop the Bus", czyli odpowiednik naszej zabawy "Państwa - miasta".




Zasady gry:

- prowadzący grę podaje kilka kategorii słownictwa
- wyznacza również jedną literę alfabetu np. w ten sposób, że jeden z uczestników gry po cichu "w głowie" mówi alfabet, a inna osoba, np. prowadzący mówi "Stop" w wybranym przez siebie momencie
- uczestnicy gry mają za zadanie w jak najszybszym czasie wypisać słowa zaczynające się na wyznaczoną w ten sposób literę alfabetu (pasujące do podanych wcześniej kategorii słownictwa) - ilość oraz rodzaj kategorii zależy od prowadzącego grę
- można grać indywidualnie lub grupowo
- osoba (lub grupa), która jako pierwsza skończy uzupełniać wszystkie kategorie krzyczy: "Stop the bus!" 
- po sprawdzeniu odpowiedzi, jeśli wszystkie słowa zostaną zaakceptowane jako prawidłowe, osoba (lub grupa) ta dostaje punkt

KATEGORIE

Nie odkryję Ameryki mówiąc, że kategorie muszą być dostosowane do poziomu uczestników. I choć gra ta jest bardzo uniwersalna, to trzeba pamiętać, że uczestnicy muszą już umieć pisać, a także mieć już jakiś zasób słownictwa. Poniżej podam kilka przykładów kategorii:

1. Niższe poziomy: colours, animals, fruit, vegetable, food, means of transport, clothes
2. Bardziej zaawansowani uczniowie: things made of wood (metal, paper etc.), things in your bedroom (bathroom, kitchen etc.), insects, things you can put into your pocket, mammals, things in a forest, things in Asia (Europe, America etc.), sport equipment, sweet things (bitter, spicy etc.), gestures, emotions and feelings, character traits, materials, soft things (fluffy, hard, tall etc.), things that don't fit in a truck, words connected to movement, things that can't do by yourself, things that fly, things that don't move...

Jeśli macie jakieś pomysły na kategorie, to napiszcie w komentarzu. Dobrze mieć taka bazę, do której zawsze można wrócić w razie braku pomysłów :)







Copyright © mini english blog , Blogger