Takiego tempa publikowania wpisów nie miałam jeszcze nigdy :) Ale czas goni, Halloween nadchodzi, a ja zawsze "coś" przygotowuje dla moich uczniów. Jako, że gra typu "hunt" świetnie się sprawdziła podczas zajęć kulturowych w Dniu świętego Patryka, to i tym razem stworzyłam coś w tym stylu;) (a ogromną inspiracją do stworzenia tych gier była Paulina prowadząca bloga Angschool i jej Winter Hunt). I dzielę się Halloween Hunt z Wami, bo wiem (po małej zapowiedzi na fb bloga), że niektórzy z Was bardzo na to czekają :)
Przed zajęciami szybciutko schowam oba komplety kart, z wyjątkiem tych z napisem START. Uczniów podzielę na dwie drużyny pomarańczową i fioletową. Każda z drużyn ma za zadanie odszukać karty w swoim kolorze. Na każdej z kart jest QR kod wskazujący, który obrazek powinien być następny. Uczniowie odczytują kody i zapisują słowa na kartach pracy. Gdy uzupełnią już całą kartę, muszą odczytać tajemnicze hasło, które wskaże uczniom gdzie czarownica schowała swój skarb. Jako hasło ustaliłam: "Behind the door", ponieważ pomyślałam, że będzie ono uniwersalne dla każdego, kto będzie chciał wykorzystać te karty. I oczywiście ukryję za drzwiami moje specjalne halloweenowe wiaderko wypełnione monetami czekoladowymi zakupionymi niedawno w Tigerze. I zrobię to wtedy, gdy dzieci przestaną biegać w letargu i poszukiwać obrazków - żeby nie odkryli skarbu zbyt wcześnie:)
Do przeprowadzenia gry potrzebujecie jednego telefonu dla jednej drużyny, ponieważ aby odczytać qr kody potrzebna będzie aplikacja typu qr code reader. Ja zawsze daje swój telefon, a drugiej drużynie specjalnie przynoszę tablet z domu.
Nauczona doświadczeniem radzę: wytłumaczcie dzieciom dokładnie, że muszą zbierać obrazki po kolei (a nie wszystkie naraz) i od razu wpisywać hasła na karty pracy.
Gdyby okazało się, że wasza grupa jest duża i potrzebujecie więcej drużyn, to bez problemu możecie wszystko wydrukować na kartkach w innym kolorze. W ten sposób nic nikomu się nie pomyli.
Wszystko możecie pobrać klikając na obrazek poniżej:
Mam nadzieję, że wszystko będzie działało jak trzeba. Gdybyście znaleźli jakieś błędy, to dajcie znać, a szybko poprawię.
Życzę Wam udanej zabawy!
Aaaaa i zostawcie komentarz lub podzielcie się zdjęciami z poszukiwania skarbu :)
Fantastyczny pomysł :)
OdpowiedzUsuńDzięki!
UsuńŚwietny pomysł, dziękuję za udostępnienie!
OdpowiedzUsuńsuper pomysł. Sama chciałabym zacząć robić własnemateriały. Czy mogę prosić o wskazówki gdzie znalazłą Pani obrazki i w jaki sposób zrobiła to Pani:)
OdpowiedzUsuńObrazki można za darmo pobrać na stronie freepik a karty zrobiłam w programie Canva. też darmowy program i całkiem prosty w obsłudze.
UsuńO mamo aż się wstydzę pisać, ale nie rozumie tej gry. Jeśli zaczynam od kartonika z obrazkiem oka i słowem START - to wyskakuje mi piosenka - i co dalej? Skąd mam wiedzieć która kartka do którego słowa (numerka) Myślałam że wyskoczy mi w qr kodzie definicja kolejnego słowa, a tu piosenka. Błagam o pomoc bo chciałabym zrobić tą zabawę - podoba mi się, ale chyba nie kumam o co chodzi.
OdpowiedzUsuńPiosenka jest o czymś, a więc trzeba zgadnąć o czym jest piosenka i wpisać w numer 1 (pumpkin) i trzeba szukać obrazka z dynią, bo na nim jest kolejny kod, który da nam wskazówkę co dalej szukać. Czasem to jest piosenka, ale częściej opis. Daj znać czy już wszystko wiesz :)
Usuńto jest cudowne ! Zrobiłam dzisiaj na lekcji, zabawa przedłużyła się na kolejne godziny zabawy słowami na świetlicy :) dzieciaki zainspirowane, szczęśliwe i przy okazji opanowali spory zasób nowego słownictwa :) przeprowadziłam grę w II klasie podstawówki, więc trzeba im wcześniej trochę pomóc, np. zapisując słowa na tablicy. Ale i to maluchy podchwyciły i dorobiły do tego własną dekorację ;) świetna zabawa!
OdpowiedzUsuńWiem, i tak myślałam ale jeśli chcemy wpisać słowo pumpkin do pierwszego punktu z karty pracy to nie pasuje. I teraz nie wiem czy robie coś źle czy jest błąd w karcie.
OdpowiedzUsuńKochana, sprawdź jeszcze raz, bo mi pasuje :)
UsuńHej :) gra super. Będę grać z dzieciakami w poniedziałek. Tylko przy opisie pająka, czyli po dyni jest błąd "It's a small insects?" chyba to s na końcu się tam wkradło przez przypadek. Możesz to jakoś poprawić? Pozdrawiam
OdpowiedzUsuńMusiał mi się wkraść błąd. Dzięki za spostrzegawczość!
Usuńa ktoś mi podpowie o jakie wyrazy chodzi w pomarańczowej 6 i 10/ fioletowej 2 i 6?
OdpowiedzUsuńAle chodzi o kod, czy obrazek?
UsuńJest błąd na jednym kodzie: It's a small insectS. Powinno być insect. Poza tym mega!
OdpowiedzUsuńTak, właśnie wiem. Dzięki za info, postaram się to poprawić.
UsuńŚwietny pomysł i wielkie dzięki za materiały. Mam jedno pytanie ile czasowo zajęła waszym dzieciakom zabawa?
OdpowiedzUsuń