marca 14, 2018

Dzień Świętego Patryka. W poszukiwaniu ukrytego skarbu.


Dzień Świętego Patryka tuż tuż i pewnie wszyscy są już do niego przygotowani. Niestety ja zostawiłam sobie przygotowania na ostatnią chwilę. W tym roku nie miałam tworzyć już nic dodatkowego, ponieważ blogi pękają w szwach od cudownych kart i pomysłów, a i ja też mam coś w swoich zasobach z poprzednich lat. I tak, ze starszymi uczniami mam w planach to i to, a z najmłodszymi piosenki i zabawy z flashcards. Ale pojawiło się pytanie: co w klasach 1-3? I tak na szybko i w ostatniej chwili postanowiłam przygotować zabawę w poszukiwanie ukrytego skarbu ...

Bardzo spodobała mi się zabawa Winter Hunt, którą całkiem niedawno stworzyła Paulina prowadząca bloga AngSchool (cudowną grę Pauliny możecie pobrać tutaj). Byłam nią zachwycona, ponieważ sama często robię takie poszukiwania z QR kodami moim uczniom, zwłaszcza gdy przerabiamy prepositions of place i przedmioty w pomieszczeniach, ale zawsze robiłam to na szybko, bez pięknych obrazków i całej tej tajemniczej oprawy. Postanowiłam, że tym razem się bardziej przyłożę :) Na wzór Winter Hunt stworzyłam Irish Hunt, ze słownictwem dotyczącym Dnia Świętego Patryka:





To jest jeden komplet obrazków. Jak widzicie ramka na nich jest koloru zielonego. Drugi komplet obrazków (tych samych, ale w innej kolejności) ma ramkę pomarańczową. Ja prawdopodobnie wydrukuję je na kolorowym papierze, tak, aby łatwiej było uczniom znaleźć kolor ich drużyny. 

Przed zajęciami szybciutko schowam oba komplety kart, z wyjątkiem tych z napisem START. Uczniów podzielę na dwie drużyny: zieloną i pomarańczową. Każda z drużyn ma za zadanie odszukać karty w swoim kolorze. Na każdej z kart jest QR kod wskazujący, który obrazek powinien być następny. Uczniowie odczytują kody i zapisują słowa na kartach pracy. Gdy uzupełnią już całą kartę, muszą odczytać tajemnicze hasło, które wskaże uczniom gdzie leprechaun schował swój garnek złota. Jako hasło ustaliłam: "Under the desk", ponieważ pomyślałam, że będzie ono uniwersalne dla każdego, kto będzie chciał wykorzystać te karty. I oczywiście ukryję pod biurkiem metalową doniczkę wypełnioną cukierkami i zrobię to wtedy, gdy dzieci przestaną biegać w letargu i poszukiwać obrazków - żeby nie odkryli skarbu zbyt wcześnie:)

Gdyby okazało się, że wasza grupa jest duża i potrzebujecie więcej drużyn, to bez problemu możecie wszystko wydrukować na innym kolorze. W ten sposób nic nikomu się nie pomyli.




I nie zapomnijcie na początku poszukiwań opowiedzieć uczniom o tym kim jest ten skrzat i o co chodzi z tym złotem. Możecie im też opowiedzieć, że go spotkaliście lub zostawił Wam wiadomość jak odnaleźć skarb i to on zostawił te wskazówki :)

Obrazki z kodami oraz karty pracy dla dwóch drużyn możecie pobrać klikając na skrzata poniżej:

https://drive.google.com/file/d/12d1KVSJPy7-jZUB914INIcB2wTuJ9gYp/view?usp=sharing

Jeśli uważacie, że jest taka potrzeba, to powtórzcie z uczniami słownictwo zanim zaczniecie poszukiwania - będzie im łatwiej!

Mam nadzieję, że wszystko będzie działało jak trzeba. gdybyście znaleźli jakieś błędy, to dajcie znać, a szybko poprawię.
Życzę Wam udanej zabawy!
A może szukacie jeszcze czegoś extra na obchody tego święta w młodszych klasach? QR kodowy Hunt z rysowaniem jest idealnym rozwiązaniem. Zapraszam do sklepu Teacher's Mat(e).







2 komentarze:

Copyright © mini english blog , Blogger