października 20, 2018

Telling the time. Bingo



Dziś krótki i szybki wpis w temacie określania godzin: gra Bingo. Poprzednia grę, która zamieściłam w tym wpisie byłam zmuszona usunąć, ponieważ autorka gry, na której się wzorowałam, nie wyraziła zgody na jej publikację.
Dzięki tej grze, Wasi uczniowie przećwiczą określanie pełnych godzin, half past, quarter past, quarter to, five past, ten past, twenty past i twenty-five past. Moi uczniowie muszą dobrze utrwalić te godziny, a wtedy dopiero dołożę im resztę.

Jak grać?

Uczniowie dostają po jednej karcie do gry w Bingo z zapisanymi godzinami. Takiej jak na obrazku poniżej:

Przygotowałam również zestaw godzin dla nauczyciela, który tasuje swoje karty i po kolei odczytuje godziny. Uczniowie sprawdzają na swojej karcie czy mają taką godzinę i jeśli mają - to zakrywają czymś ten zegar. Ja najczęściej używam zakrętek od butelek, ale mogą to być pocięte karteczki. Gdy uczeń zakryje wszystkie tarcze na swojej karcie krzyczy "Bingo!".
Tarcze zegarów stworzyła Marzena prowadząca bloga Easy Teaching Ideas i pozwoliła mi ich użyć w mojej grze. Bardzo jej za to dziękuję!

W pliku znajdziecie również kartę do Bingo z pustymi tarczami zegarowymi. Możecie je zalaminować, a uczniowie mogą po nich pisać pisakami suchościeralnymi np. wzkazówki wg tego co im podyktujecie. Następnie umawiacie się z uczniami, że ten ma Bingo!, kto pierwszy ustawi zakrętki np. w linii koło siebie.
Marzena stworzyła również super materiały pomagające naszym uczniom naukę określania godzin, a możecie je pobrać tutaj. Idźcie tam koniecznie!
Całość gry możecie pobrać klikając na obrazek poniżej:
https://drive.google.com/file/d/1PSoT7o22sDZRMvxCJDt2FcPa19QkT-da/view?usp=sharing


Mam nadzieję, że Wam się przyda, a jeśli zostawicie mi komentarz to potwierdzający, to będę wniebowzięta ;)

3 komentarze:

Copyright © mini english blog , Blogger