Z cyklu Lodołamcze. Change places if... game


Wprawdzie zdjęcie iście wakacyjne, ale tak naprawdę w głowie (chyba już) każdego nauczyciela gdzieś tam głęboko dźwięczy ta uporczywa myśl, że to już druga połowa sierpnia i czas nam się kurczy, że powrót do szkoły nastąpi szybciej niż myślimy i że trzeba wymyśleć coś na te pierwsze tygodnie (najczęściej bezpodręcznikowe). Ja pozostaje w moim "lodołamaczowym" nastroju i w dzisiejszym wpisie zostawiam Wam zabawę integracyjną z dużą dawką ruchu i szaleństwa, którą można wykorzystać na zajęciach z każdą grupą wiekową.
 

Opis zabawy:

 
Potrzebujemy:
- krzeseł w liczbie o jeden mniej niż uczestników zabawy
- grupki uczniów
 
Uczniowie ustawiają krzesła w kole siedzeniem do wewnątrz koła, a następnie na nich siadają. Powiedzmy, że nauczyciel również bierze udział w grze (co gorąco Wam polecam), a więc to on pierwszy staje w kole i mówi np. tak: "Change places if you're wearing something blue" (osoba będąca w środku, a  więc tutaj nauczyciel musi powiedzieć coś, co jego również dotyczy, czyli tez musi mieć coś niebieskiego). Wtedy wszyscy, którzy mają na sobie coś w kolorze niebieskim muszą wstać i jak najszybciej zamienić się miejscami. Ważna zasada tutaj jest taka, że nie wolno usiąść na własnym miejscu.  Nauczyciel w tym czasie próbuje zająć komuś miejsce, aby nie zostać w środku. Chwilowo robi się zamieszanie, bo wszyscy, którzy zostali wywołani próbują usiąść na czyimś miejscu, aby nie zostać w środku. Jedna osoba nie zdąży usiąść, ponieważ krzeseł jest mniej niż wszystkich uczestników i to ona następna będzie mówiła: "Change places if ...".
 
No właśnie. Co może mówić osoba będąca w środku? Najlepiej coś, co zmobilizuje jak największą liczbę osób do tego, aby opuściły swoje krzesła. Poniżej przedstawiam Wam kilka pomysłów:
 
Change places if...
 
- you're wearing something black, white, yellow, orange ....itd.
- you've got sister, brother, more than 2 siblings ... itd.
- you've got a pet, a dog, a cat, a parrot... itd.
- you like/don't like music: rock, pop, jazz, heavy metal ... itd.
- you like/don't like sport: football, basketball, judo ... itd.
- you're wearing a watch, a bracelet, a headband, a necklace... itd.
- you've got a smartphone
- you have been abroad (England, Sweden, Germany...itd.)
- you're wearing trainers, socks, tights... itd.
- there is numer 1 in your phone numer
- you've got something in your pocket now
- you like/don't like food: pizza, chips, vegetables, black coffee... itd.
- you are 10, 15, 20 ... years old
- you're a girl, a boy, a mother, a father ... itd.
- you've got brown, blond, red, fair, dark... itd. hair
- you're sitting next to a girl, a boy ...itd.
 
Tak naprawdę pomysłów na to jak dokończyć zdanie "Change places if..." jest tyle, ile jest osób biorących udział w zabawie.
 
 
Moim zdaniem "Change places if..." idealnie nadaje się na pierwsze zajęcia zarówno z nową, jak i starą grupą.  W przypadku nowej grupy, daje uczestnikom (i nauczycielowi) możliwość poznania się nawzajem w trochę nietypowy sposób. Dodatkowo atmosfera zabawy może przełamać początkowe ewentualne bariery czy stres. Natomiast jeśli chodzi o grupy, które już się znają, to "Change places if..." może być idealnym powrotem do nauki po wakacjach - przypomnieniem, że nauka angielskiego może też być dobrą zabawą. 
 
A Wy użyjecie jej na zajęciach? Dajcie znać w komentarzu - to dla mnie znak, że mnie czytacie.
O innych grach integracyjnych pisałam tutaj, tutu i tu.
 
 


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Gra karciana - reagowanie językowe. 4 klasa.

Egzamin ósmoklasisty. Funkcje językowe.

Końcoworoczne powtórki bez kserowania, drukowania i wycinania.