lipca 08, 2019

In the Nature of the Adverb game



Jestem. Wróciłam z obozu językowego i od razu chciałam podzielic sie nową grą, którą tam poznałam. O obozach, na których bywam regularnie pisałam w ostatnim wpisie, który brał udział w akcji nalpeszych blogów edukacyjnych Eduweek. Co roku uczę się tam nowych gier i zabaw, które potem z powodzeniem wykorzystuję w pracy  z moimi uczniami i z którymi chętnie się z Wami dzielę. Dzisiaj chciałam opisać grę "In the nature of the adverb" - jesli jesteście jej ciekawi, to zapraszam do dalszej lektury.

Jak grać?

Stajemy w kółku i wybieramy wolontariusza, który następnie wychodzi za drzwi. My w tym czasie wspólnie wybieramy przysłówek, np. happily. Zadaniem wolonatoriusza będzie odgadnięcie, który przysłówek został wybrany przez grupę. W jaki sposób? Poprzez wydawanie zadań do wykonania wybranym z grupy osobom. Weźmy za przykład podany już przysłówek "happily". Gdy już wybierzemy przysłówek, wolontariusz wraca i wchodzi do środka kółka. Podchodzi do wybranej osoby i mówi np. "clap your hands in the nature of the adverb". Wybrana osoba klaszcze radośnie :) Następnie wolontariusz wybiera kolejną osobę i wymyśla dla niej inne zadanie mówiąc np. "sing a song in the nature of the adverb". Po kilku takich zadaniach wolontariusz próbuje się domyślić o jaki przysłówek chodzi.

Ta gra nadaje się dla uczniów w każdym wieku. Jest mnóstwo zabawy i śmiechu, ale też spora dawka wiedzy. Dla grup bardziej zaawansowanych to idealna forma przypomnienia co to jest przysłówek i jak się go tworzy, natomiast dla grup mniej zaawansowanych, to doskonała gra, aby to wszystko utrwalić. W tym drugim przypadku warto przed grą zrobić wspólną listę możliwych przysłówków i przeprowadzić próbę np. rozdając każdemu z uczniów karteczkę z czynnością, którą będą musieli zaprezentować reszcie grupy w wybrany przez siebie sposób (reszta grupy zgaduje o jaki przysłówek chodzi).

Klikając na grafikę poniżej pobierzecie przykładową listę przysłówków i czynności, które możecie wykorzystać podczas tej gry.

Zachęcam Was również do zajrzenia do innych moich wpisów, w których opisałam różne gry poznane na obozach językowych (klik). 

Jeśli wpis Wam się spodobał, to zostawcie komentarz - uwielbiam je czytać :)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © mini english blog , Blogger