Means of transport: flashcards, I have...who has, zagadki, lessons ideas. 5 klasa



Mam dziś dla Was sporo nowości, które tworzyłam specjalnie dla moich uczniów z 5 klasy: flashcards, karty z zagadkami, I have... who has oraz kilka pomysłów do wykorzystania na lekcjach. Jeśli jesteście zainteresowani to zachęcam Was do czytania, pobierania, drukowania i laminowania :)
 
 

Flashcards

12 kart obrazkowych ze zdjęciami i podpisami, które można odciąć wzdłuż linii.
 
 
 
 

I have...who has

To już chyba standard jeśli chodzi o moje materiały :) Ta gra znana jest z pewnością nauczycielom dzieci młodszych, ale z powodzeniem można użyć jej również w starszych grupach, gdy zamienimy obrazki na opisy:)
 
 
 

Zagadki

Zrobiłam też karty z zagadkami. Zagadka to tak naprawdę dwie karty: jedna z napisem i druga z opisem. Jak ich użyć?
- rozdajemy uczniom tylko karty z napisami, a karty z opisami rozkładamy po sali. Uczniowie muszą odnaleźć opis swojego środka transportu.
 
- na odwrót: rozdajemy opisy, a nazwy rozkładamy
 
- memory (będzie trudno)
 
- wyścigi: uczniów dzielimy na drużyny, na drugim końcu sali rozkładamy napisy, a uczniowi z każdej drużyny jeden opis. Na umówione hasło uczniowie czytają opis i biegną szukać odpowiedniego środka transportu.
 
 

Lessons ideas

 
Rysowanie
 
Zawsze, gdy wprowadzam nowe słownictwo to robię to w formie mapy. Ja tu widzę same plusy: szybciej się zapamiętuje poprzez sam fakt rysowania, a dla tych, którzy mają pamięć wzrokową to dodatkowa pomoc. Co więcej, dużo się przy tym rysowaniu śmiejemy, bo ja zazwyczaj najpierw rysuję, a uczniowie zgadują co "autor miał na myśli". Powiem Wam, że idzie mi coraz lepiej, ale mój motorbike wywołał salwę śmiechu (i w sumie się nie dziwię).
 
 
 
 
A tutaj wersja jednej z uczennic (jak widać dla niej motorbike też stanowił wyzwanie hihi):
 
 
 
 
Kostki DIYdice
 
Przy okazji wprowadzania środków transportu ćwiczyliśmy też budowanie zdań z użyciem czasownika "to be" w przeszłości. To był dobry pretekst, żeby uczulić uczniów na to kiedy używamy "on" a kiedy "in", gdy chcemy powiedzieć w jakim środku transportu jesteśmy lub byliśmy. Do tych ćwiczeń użyliśmy niezawodnych kostek DIYdice oraz kart z napisami środków transportu z zestawu zagadek. Uczeń rzucał kostką z zaimkami osobowymi (żółte naklejki) oraz kostką z oznaczeniami rodzaju zdania (czerwone naklejki), a następnie losował jeden środek transportu i układał zdanie, np. Were you on a bus yesterday?
 
O kostkach DIYdice napisałam obszerny post - zachęcam do lektury tutaj.
 
 
 
 
 
A Wy jakie macie pomysły, gdy wprowadzacie lub utrwalacie materiał  dotyczący środków transportu? Podzielcie się w komentarzu - każdemu przyda się taka baza pomysłów do wykorzystania na lekcjach. Poza tym, to ogromna przyjemność dla mnie, gdy czytam, że to co tworzę przydaje się Wam w pracy.
Zapraszam Was też do polubienia profilu na fb oraz na Instagramie.
 
 

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Egzamin ósmoklasisty. Funkcje językowe.

Dzień Nauczyciela na blogu. Coś dla 5 klasy

Past Simple: gramatyczne Bingo i Kaboom!!!