grudnia 09, 2018

Where is Santa? Ekspresowy pomysł na pracę w świątecznym klimacie



Dzisiaj szybki wpis w klimacie świąteczno-mikołajowym, w którym znajdziecie mój pomysł na pracę, wymagający od Was minimalnego przygotowania, a przydatny wszędzie tam, gdzie uczniowie poznali już choć trochę "prepositions of place".


Czego potrzebujecie?
Czystych kartek papieru, wyciętych choinek (ja swoje wycinałam na szybko od ręki po 10 naraz) i Mikołajów (mogą to być głowy jak u mnie lub każdy inny Mikołaj, który wpadnie Wam w ręce).

W sumie przygotowanie tego zajęło mi może z 10 minut wraz z wydrukowaniem i wycięciem Mikołajów (pierwsza lepsza grafika drukowana z opcją wielu stron na jednej tak, aby były małe w dużej ilości). Jeśli nie macie na tyle zielonego papieru na choinki, to można wyciąć białe i poprosić uczniów o ich pokolorowanie.
Robiłam te prace na zajęciach z 3 klasą - to była dobra okazja na powtórzenie prepositions of place, które jakiś czas temu "przerabialiśmy": on, under, next to, in front of, behind. Zadaniem uczniów było przyklejenie choinek na kartkę, ale w taki sposób, żeby nie smarowali klejem po jej gałęziach (mają być nieprzyklejone, żeby mogli umieścić Mikolaja za - behind choinką). Na moje polecenia w języku angielskim, uczniowie przyklejali Mikołajów w odpowiednich miejscach:
Santa Claus is behind the Christmas-tree.
Santa Claus is next to the Christmas-tree.
itd.




Na koniec, na moją prośbę, dzieciaki dorysowały prezenty, zrobiły odpowiednie podpisy, wykolorowały Mikołajów oraz ozdobiły swoje choinki.
Moim zdaniem wyszło super, a przy okazji uczniowie powtórzyli prepositions of place, poćwiczyli rozumienie ze słuchu i mieli oczekiwaną lekcję Mikołajkową (śpiewaliśmy tez piosenki i graliśmy w quizy świąteczne). Aaaa i zapomniałabym, że do tej pracy bardzo pasuje mi piosenka SSS "Santa, where are you?" Znacie?
Gdy umieściłam to zdjęcie na Instagramie, to dostałam całkiem pokaźną liczbę zapytań o co tu chodzi, a więc dajcie znać czy i Wam się podoba. Wasze komentarze są dla mnie bardzo ważne.

Edit: Uzupełniam ten wpis o link do innego posta na blogu (TUTAJ) - znajdziecie tam 3 kolejne pomysły na zajęcia mikołajkowe dla dzieci. m.in na piosenkę "S-A-N-T-A" oraz grę "Roll Santa".





Jeśli poszukujecie prezentacji (aż 52 strony) idealnej na zajęcia z okazji Dnia Świętego Mikołaja online, to zachęcam Was do zakupu. Znajdziecie tam:
- prezentację słownictwa (14 słów np. Santa Claus, a reindeer, a candy cane, a stocking, a Christmas tree)
- zabawy utrwalające słownictwo np. What comes next? What's missing?
- zabawę typu I spy...
- prezentację "prepositions of place": in, on, under, next to
- grafiki z pomieszczeniami i ukrytymi  mikołajkowymi słówkami
- wprowadzenie i linki do dwóch piosenek: "S-A-N-T-A" i "Santa,where are you?"
- zabawa "Roll Santa Claus"
- utrwalenie słownictwa w postaci gry Wordwall

Dzięki tej prezentacji uczniowie będą zaangażowani, a przede wszystkim będą bardzo dużo mówić. Jest tam materiału na więcej niż jedną lekcję - to od Was będzie zależało, które slajdy wykorzystacie, a które pominiecie. Wiadomo, że opisywanie pomieszczeń będzie zbyt trudne dla przedszkolaków, ale już dla 2 klasy w sam raz.



Link do zakupu: https://teachersmate.shoplo.com/kategoria/produkty-cyfrowe/santa-where-are-you-prezentacja-online

A może super historyjka świąteczna o bardzo głodnym reniferze? https://teachersmate.shoplo.com/kategoria/produkty-cyfrowe/the-very-hungry-reindeer-story

5 komentarzy:

Copyright © mini english blog , Blogger