listopada 23, 2018

Teddy Bear Day. Mini project



Dziś szybki wpis związany z nadchodzącym Dniem Pluszowego Misia. Szukałam czegoś dla moich trzecioklasistów, a nie chciałam poświęcać całych zajęć tylko na ten temat. Postanowiłam wpleść  "misiowy" temat w to co, aktualnie przerabiamy. I tak powstały materiały z "prepositions of place" z misiem w tle.

Sylwia, autorka bloga One to One, opublikowała ostatnio świetny wpis o wykorzystaniu QR kodów na lekcjach - koniecznie zajrzyjcie, bo jest tam również super instrukcja jak zrobić je samemu link do wpisu. Ja sama też często ich używam i w dzisiejszym wpisie pokażę Wam jeden z moich sposobów.

Ktoś porozrzucał w pokoju misie w różnych kolorach i zakodował ich położenie w kodach. Uczniowie muszą odczytać kody, wpisać informację na karcie pracy i narysować misia w odpowiednim miejscu. Najpierw przygotowałam kartę pracy (której w rezultacie chyba nie wykorzystam, ale wrzucam Wam, bo może komuś się przyda), ale potem przyszło mi do głowy, że można z tego zrobić super materiał na mini projekt, więc przygotowałam te zdania i QR kody na większych łapkach. Dorobiłam tylko dodatkowe zdanie, którego nie ma na karcie pracy, z pytaniem o godzinę, która zakodowana jest w kodzie (tu mały test dla mojej grupy, która od jakiegoś czasu zmaga się z tym tematem).
Karta pracy:




Łapki:


Potrzebujecie:
czytniki QR kodów (tyle ile grup dzieci)
duże kartki papieru (tyle ile grup dzieci)
kredki lub pisaki
tyle zestawów łapek, ile jest grup dzieci

Podzielcie dzieci na mniejsze grupy, a każdej grupie dajcie jeden zestaw łapek i dużą kartkę papieru z narysowanym dużym łóżkiem i dużym kołem gdzieś nad łóżkiem. Na każdej łapce uczniowie znajdą początek zdania z QR kodem. Ich zadaniem jest odczytanie początku zdania na łapce oraz kodu i narysowanie tego na kartce papieru. Ja zrobiłam te projekty już wczoraj w jednej grupie i myślę, że dzieciakom się podobało - pięknie współpracowali i stworzyli super mini projekty. Zobaczcie.

Jak Wam się podoba mój pomysł na taki szybki projekt? My jeszcze zrobimy podpisy do misiów, np. "Pomarańczowy miś jest przed stołem". Oczywiście chciałabym, żeby uczniowie sami to napisali.
Wszystko pobierzecie klikając na grafikę poniżej:
https://drive.google.com/file/d/1U6KLyJF6hOOTSb8fgq0UMBCCzK9cS0Wa/view?usp=sharing
Bawcie się dobrze w tym przemiłym dniu!

5 komentarzy:

Copyright © mini english blog , Blogger