grudnia 19, 2021

My Christmas tree - pomysł na pracę plastyczną i zadanie ze słuchu

 


W zeszłym tygodniu zrealizowałam z uczniami grup przedszkolnych i klas 1-3 takie oto mini projekty połączone z zadaniem ze słuchu. W niektórych grupach zrobiliśmy wspólną choinkę, a w niektórych dzieci pracowały nad swoimi choinkami indywidualnie.


Choinka wspólna:

Na dużym szarym papierze narysowałam markerem kształt choinki i światełek. Rozdałam dzieciom wydrukowane ozdoby choinkowe, aby je pokolorowali i ewentualnie upiększyli brokatem. Ci, którzy wcześniej skończyly, zajęli się kolorowaniem choinki.



Przed i w trakcie kolorowania słuchaliśmy piosenki "The Christmas Tree song" z kanału Kids TV 123.



Gdy dzieci skończyły kolorowanie ozdób, ich zadaniem było wysłuchać piosenki i przykleić ozdoby na dużą choinkę wg tego co usłyszały.


Pracę tą robiliśmy w 3 klasie szkoły podstawowej, więc poprosiłam uczniów, aby wykonali również podpisy kolorowanych przez siebie ozdób. Klikając w grafikę poniżej możecie pobrać gotowe do druku ozdoby:


Choinki indywidualne:

Wspólnie obejrzeliśmy i wysłuchaliśmy wyżej wspomnianej piosenki. Każde z dzieci dostało pustą choinkę wraz z ozdobami do pokolorowania i wycięcia - mówiłam po kolei co uczniowie mają pokolorować, następnie pokolorowali choinkę i wycięli ozdoby. 

Gdy wszyscy byli gotowi, odtworzyłam piosenke i wspólnie wg tego co było w piosence uczniowie układali swoje ozdoby na choinkach, a następnie je przykleili. Ozdób było trochę więcej niż w piosence. Uczniowie, którzy juz piszą mogą również podpisać ozdoby.

W sytuacji gdy nie mamy możliwości druku, uczniowie moga naszkicowac kształt choinki, a ozdoby dorysować słuchając piosenki.




Prace te pięknie wglądają jako ozdoba klasy lub korytarza.
Aby pobrać choinkę wraz z ozdobami kliknij na grafikę poniżej:




Podczas zajęć, jako wstęp użyłam również swojej prezentacji "Oh! Christmas tree", którą możecie zakupić TUTAJ.


Nowością w sklepie jest również prezentacja dla młodszych uczniów "Thank you Santa":




Mam nadzieję, że kiedyś skorzystacie z tych pomysłów, może w uproszczonej wersji uda się to zrobić nawet podczas nauczania online?
Do Świąt już niedługo!




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © mini english blog , Blogger