października 10, 2019

Present Simple - Bingo


Grę Bingo znają chyba wszyscy. W dzisiejszym wpisie dzielę się z Wami gramatycznym Bingo, dzięki któremu przećwiczycie z uczniami tworzenie zdań twierdzących, przeczących i pytających w czasie Present Simple. Stworzyłam ją z myślą o mojej grupie 5klasistów, ale z pewnością sprawdzi się także w innych grupach wiekowych.

W Bingo można grać na różne sposoby, a ja opisze Wam "mój" sposób. Rozdajemy uczniom karty - jesli uczniów jest więcej, dajmy kartę na parę. Do gry potrzebne nam będa również samoprzylepne karteczki. Nauczyciel tasuje wycięte karty z bezokolicznikami i po kolei je odczytuje. Jeśli uczniowie mają zdanie z odczytanym czasownikiem, zapisują je w poprawnej formie na karteczce samoprzylepnej, którą następnie naklejają na swoją planszę w miejscu zdania. Kto wygrywa? Tu jest kilka opcji: ten, kto zakryje trzy w rzędzie lub ten, kto zakryje pierwszy wszystkie pola. My z reguły gramy do końca.

Każdy pracuje w swoim tempie, więc nauczyciel ma czas sprawdzić poprawność stworzonych zdań. Dodatkowo, gra świetnie angażuje wszystkich uczniów jednocześnie - nikt dłużej nie czeka i nie "rozrabia".

Kiedyś stworzyłam również Past Simple Bingo, które możecie znaleźć tutaj.

Present Simple Bingo możecie pobrać klikając na grafikę poniżej.
Jeśli szukacie więcej materiałów pomocnych przy ćwiczeniu Present Simple to zapraszam Was tutaj.
Na koniec chciałabym zachęcić Was do zostawienia komentarza - to jedyny "naoczny" dowód na to, że materiały się Wam przydają i są dla Was wartościowe.

3 komentarze:

Copyright © mini english blog , Blogger