maja 03, 2018

Speed making friends game - speaking task. 4 klasa.


Inspiracja do wykorzystania czegoś na lekcji angielskiego przychodzi czasami w najmniej spodziewanym momencie. Tym razem była to zwykła rozmowa z dawno niewidzianą koleżanką, która opowiedziała mi o swoich doświadczeniach ze "speed dating". Z pewnością jest Wam znana ta idea spotkań, podczas których ludzie szukający partnera wymieniają się między sobą co kilka minut, żeby poznać się na mini-randkach. Zmiana partnera do rozmowy sygnalizowana jest przez organizatora spotkania, a na koniec spotkania uczestnicy oddają listę osób, z którymi chcieliby kontynuować znajomość. Jeśli okaże się, że dani uczestnicy wpisali siebie nawzajem na listę, mogą wymienić się kontaktami i umówić na "prawdziwą" randkę

Oczami wyobraźni już zobaczyłam moich uczniów rozmawiających ze sobą po angielsku i usłyszałam ten przyjemny dla uszu nauczyciela języka gwar rozmów...

Pierwsza myśl: tworzenie pytań. Druga myśl: powtórka materiału z całego roku. Trzecia myśl: 4 klasa. Już to kiedyś pisałam: czwartoklasiści zachowują się jak dzieci, ale chcą być traktowani jak młodzież. "Randkowanie" nie wchodzi w grę, bo wiecie, że dla nich: "dziewczyny są głupie" a "chłopcy to samo zło" ;) Więc pomyślałam, że najlepszym sposobem będzie zmobilizowanie ich do zawierania przyjaźni.
Co będzie nam potrzebne? 

1. Odpowiedni układ stolików - w linii, tak, aby uczniowie mogli usiąść przy nich z dwóch stron, naprzeciwko siebie. W ten sposób, po daniu sygnału uczniowie siedzący z jednej strony będą mogli łatwo przesiąść się o jedno miejsce w umówioną wcześniej stronę.
2. Stoper i dzwonek - może to być dzwonek hotelowy czy trąbka do roweru. Wtedy nauczyciel musi pilnować czasu, by dać sygnał zawsze po upływie tego samego okresu czasu (może to być 3 minuty, ale tutaj musicie dopasować czas do grupy). Dobrą propozycją jest też wyświetlenie stopera na tablicy, a jeszcze lepszą jest użycie stopera do ćwiczeń interwałowych :) Można wtedy ustawić długość rozmowy, a także długość przerwy przeznaczonej na zmianę miejsc. Z pewnością pomoże to w sprawnym przeprowadzeniu ćwiczenia.
3. Kwestionariusz do uzupełniania - przygotowałam kwestionariusz pytań z sugestiami do tego, jakie pytania uczniowie powinni zadać swojemu partnerowi do rozmowy. Uznałam, że przećwiczą pytania o imię, wiek, narodowość, hobby, ulubione jedzenie, sport, zadadzą pytania z czasownikami "have got" i "can" oraz użyją słownictwa opisującego wygląd (ostatni wiersz), czyli wszystko co do tej pory przewijało się na zajęciach, a znajdziecie we wszystkich podręcznikach do 4 klasy :)


Celowo zapisałam tylko sugestie, a nie całe pytania, ponieważ chcę, aby to uczniowie stworzyli pytania, które mogą sobie zapisać pod hasłami w pierwszej kolumnie tabeli. Wyjątek stanowi hasło "Appearance", gdzie nie trzeba zadawać pytania - w tym wierszu należy zanotować kilka słów opisujących wygląd partnera rozmowy. Trzy kolejne kolumny to pola do wpisania odpowiedzi 3 uczniów. Oczywiście to, ile każdy z uczniów będzie miał kwestionariuszy jest zależne od tego, ile uczniów będzie brało udział w grze.

Dla tych, którzy chcieliby przećwiczyć inne pytania stworzyłam tez pustą tabelkę. Będziecie mogli tam wpisać Wasze hasła. A wszystko możecie pobrać tutaj: DOWNLOAD.

Będzie mi bardzo miło, gdy zostawicie kilka słów w komentarzu, a tymczasem zapraszam Was do polubienia fanpage Mini English blog i zapraszam do odwiedzin na Instagramie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © mini english blog , Blogger