Dziś nowy wpis, a w nim przeczytacie o związkach Kahoot! Jumble i gramatyki. W ogóle dużo tu będzie o uczuciach: moich do Kahoot! i moich do gramatyki. A i moi uczniowie też w tym temacie mieliby dużo do powiedzenia :)
Kahoot! kocham całą sobą od samego początku gdy się poznaliśmy i było z nami tak, jak to bywa na początku nowej znajomości: fascynacja i niezwracanie uwagi na jakieś ewentualne wady ;) Ale z czasem poznawaliśmy się lepiej i niektóre jego (czy Kahoot! jest rodzaju męskiego???) cechy zaczęły mi coraz bardziej przeszkadzać. Najbardziej denerwowało mnie to, że nie zachęcał moich uczniów do pracy. Ścigali się w klikaniu na czas w odpowiedzi podane na tacy (zapisane wcześniej przez kogoś, a najczęściej przeze mnie) i nieważne było dla nich dlaczego ta akurat odpowiedź jest dobra, lub dlaczego ta, na którą kliknęli jest zła. Tylko punkty i "hurrraaa jestem pierwszy/piąty" lub: "Proszę Pani, a dlaczego mnie tutaj nie ma?"
Byli zachwyceni - to jasne. Podskakiwali w ekscytacji, krzyczeli z radości i rwali włosy z głowy. Ale mi ciągle czegoś brakowało, Kahoot! używałam coraz mniej i nie mogłam sobie z tym poradzić - wiecie, to ta nauczycielska głowa ciągle pełna pomysłów i niedokończonych spraw, na wiecznym "niedoczasie". Aż wreszcie zamiast zwykłego Kahoot! przygotowałam Kahoot! Jumble i to był strzał w dziesiątkę. Zamiast zaznaczać odpowiedź uczniowie muszą ułożyć zdania tak, aby były poprawne gramatycznie. Uwielbiam ich wtedy obserwować. Jest cisza jak makiem zasiał, tylko co jakiś czas słychać lekkie pomruki pod nosem, a skupienie na ich twarzach to widok bezcenny. Oczami wyobraźni widzę wtedy jak ich mózgi pracują na pełnych obrotach ;)
Dzisiaj chciałam podzielić się z Wami Kahoot! Jumble, który ćwiczy układanie zdań twierdzących, przeczących i pytających z czasownikiem "have got", a także kolejność przymiotników opisujących wygląd. Do tego, żeby jeszcze bardziej zaangażować uczniów, zainspirowana ćwiczeniem z podręcznika Brainy dla klas czwartych (wydawnictwa Macmillan), przygotowałam dwie karty pracy.
Pierwsza kartę pracy można wykorzystać jako zadanie na mówienie, lub można zapisać stworzone zdania. Natomiast na drugiej karcie pracy, uczniowie tworzą podobne zadanie dla kolegi lub koleżanki z grupy.
Ćwiczenie to bardzo zajęło moich uczniów, a mi najbardziej spodobało się w nim to, że nie jest to zwykłe ćwiczenie do wypełniania, ale zadanie, które zmusza uczniów do przetwarzania języka.
Karty pracy możecie pobrać klikając DOWNLOAD, a quiz Kahoot tutaj: Kahoot! Jumble Have got.
Jeśli przydały Wam się moje materiały, to podzielcie się wrażeniami. A może macie jakieś refleksje? Dajcie znać w komentarzu.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz