kwietnia 11, 2018

Bugzzzzz are already here!



Uwielbiam zdjęcia na zajęciach. Od zawsze wykorzystywałam je do robienia flashcards dla młodszych uczniów: dawniej wycinałam z gazet, naklejałam i laminowałam (lub przed erą laminatora wkładałam do koszulek), a teraz korzystam z darmowych zdjęć dostępnych na przykład na stronie Pixabay. Takie flashcards mają wiele zalet, ale dla mnie najważniejsze jest to, że pokazują świat takim, jakim jest w rzeczywistości, zwłaszcza jeśli bierzemy pod uwagę świat ożywiony. W "prawdziwym" życiu kwiatki nie mają twarzy, a krowy, małpy, komary czy pszczółki nie uśmiechają się do nas życzliwie :) Dodatkowo, dla niektórych dzieci, zwłaszcza tych bardzo małych, często styczność z naszymi obrazkami to ich pierwsza w życiu styczność np. z jakimś zwierzątkiem czy owadem. Dobrze jest, gdy pokażemy im realistyczny obrazek, tak by mogli sobie utożsamić nazwę z prawdziwym obrazem.

Zrobiłam rekonesans na blogach i znalazłam "morze flashcards i pomysłów" dotyczących owadów - tematu, nad którym pracujemy właśnie z moimi przedszkolakami. Zebrałam to wszystko w jednym miejscu i udostępniam Wam Insektowy Padlet. Od razu chciałam zaznaczyć, że przepatrzyłam sporo blogów, ale mogło się zdarzyć, że coś przeoczyłam. Dlatego od razu proszę o wybaczenie tych, których pominęłam i proszę: jeśli coś fajnego macie w tym temacie, to dorzućcie :) Ja dorzucam swoje karty: 14 zdjęć owadów z podpisami.


Oprócz tych standardowych (pszczoła, motyl, gąsienica), znajdziecie tutaj między innymi: osę, komara czy trzmiela. Ten ostatni był mi szczególnie potrzebny, ponieważ uczę dzieci piosenki o tym owadzie: "I'm bringing home a baby bumblebee" od The Kiboomers.






Problem w tym, że okazało się, że większość dzieci nie wie jak tak naprawdę wygląda trzmiel :) Niewiarygodne dla nas dorosłych, ale dzieciom myli on się z pszczołą lub w ogóle nie wiedzą o co chodzi! Piosenkę śpiewamy mniej więcej tak:



Moi uczniowie ją uwielbiają, a zwłaszcza zgniatanie trzmiela i wycieranie rączek w ubrania ;) I komentują: Mama nie będzie dumna ;) 

Skorzystacie? Dajcie znać czy coś tego Wam się przyda. Jednocześnie zapraszam Was do polubienia mini english blog na Facebooku.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © mini english blog , Blogger