Posty

In the Nature of the Adverb game

Obraz
Jestem. Wróciłam z obozu językowego i od razu chciałam podzielic sie nową grą, którą tam poznałam. O obozach, na których bywam regularnie pisałam w ostatnim wpisie, który brał udział w akcji nalpeszych blogów edukacyjnych Eduweek. Co roku uczę się tam nowych gier i zabaw, które potem z powodzeniem wykorzystuję w pracy  z moimi uczniami i z którymi chętnie się z Wami dzielę. Dzisiaj chciałam opisać grę "In the nature of the adverb" - jesli jesteście jej ciekawi, to zapraszam do dalszej lektury.
Jak grać? Stajemy w kółku i wybieramy wolontariusza, który następnie wychodzi za drzwi. My w tym czasie wspólnie wybieramy przysłówek, np. happily. Zadaniem wolonatoriusza będzie odgadnięcie, który przysłówek został wybrany przez grupę. W jaki sposób? Poprzez wydawanie zadań do wykonania wybranym z grupy osobom. Weźmy za przykład podany już przysłówek "happily". Gdy już wybierzemy przysłówek, wolontariusz wraca i wchodzi do środka kółka. Podchodzi do wybranej osoby i mówi np. …

Rozwój nauczyciela. Nauczyciel na obozie językowym

Obraz
Już od dawna chciałam opisać moją przygodę z wyjazdami na obozy językowe, więc gdy dowiedziałam się jaki będzie temat przewodni najbliższego EduWeek stwierdziłam, że to jest najlepsza mobilizacja, żeby wreszcie to zrobić. A więc jest świeżutki i gotowy do czytania - najnowszy wpis w ramach akcji EduWeek #3 "Rozwój nauczyciela".



W tym wpisie nie chodzi o żadną reklamę konkretnego organizatora obozów - nawet nie padnie tu żadna nazwa. Przede wszystkim chciałabym opisać jak wygląda taki obóz, czego możecie się spodziewać i jakie są moje wrażenia. Pamiętajcie, że to wszystko co napiszę będzie bardzo subiektywne - nie jestem specjalistką w temacie i byłam dopiero na 4 takich obozach (a w tym roku jadę na kolejny).
Czas trwania i dojazd Obozy, na których byłam odbywały się w Polsce i zaczynały się w weekend (w sobotę lub niedzielę). Trwały średnio 6 dni. Zaczynały się mniej więcej około południa i kończyły rano. Dojazd organizowałam sobie sama do punktu zbiórki (Kielce), a następni…

SNAP e-book z pomysłami czytelników

Obraz
Tak jak obiecałam, wrzucam e-booka na bloga. Częstujcie się, korzystajcie i dzielcie nim z innymi nauczycielami. Stworzyłam go dla Was w podziękowaniu za udział w konkursie na pomysły z wykorzystaniem kart Snap. Zawsze wiedziałam, że nauczyciele to najbardziej kreatywne istoty na świecie, a Wasze wpisy konkursowe tylko to potwierdziły. 
W e-booku zawarłam wszystkie pomysły czytelników, którzy wzięli udział w konkursie i zgłosili swoje pomysły zostawiając je w komentarzu pod postem konkursowym na blogu KLIK. Zostały one zapisane w takiej formie, w jakiej zostały przesłane - pozwoliłam sobie jedynie na poprawienie literówek i malutkie zmiany redaktorskie. Na koniec dodałam trzy moje pomysły.
E-booka możecie pobrać klikając na grafikę poniżej:



Podzielcie się wrażeniami - zostawcie kilka słów w komentarzu, a będzie mi bardzo miło.





Gimkit - część 2, czyli jak zrobić grupowe wyzwanie?

Obraz
Ilość Waszych komentarzy, udostepnień i prywatnych wiadomości po poście opisującym Gimkit była tak duża, jak nigdy :) Dlatego postanowiłam jak najszybciej opisać Wam kolejny sposób na wykorzystanie tego narzędzia, tym bardziej, że nadaje sie on idealnie na te ostatnie dni nauki, gdy ciężko jest zmobilizować uczniów do jakiegokolwiek wysiłku umysłowego.
Zanim zaczniecie dalszą lekturę, koniecznie przeczytajcie ten poprzedni wpis tutaj, ponieważ tam dowiecie się jak tworzyć swoje zestawy i jak udostepniać gry uczniom. W dzisiejszym wpisie nie będę już do tego wracać, tylko przejdę do opisu kolejnej funkcji, a mianowicie do tego, jak zrobić grupowe wyzwanie z Gimkit.
Pierwszym krokiem jest oczywiście zalogowanie sie na konto i zrobienie swojego zestawu. Kolejnym krokiem jest założenie uczniom klasy i wpisanie do niej ich imion. Możemy to zrobić klikając przycisk +New Class. Nazywamy klasę, wybieramy kolor klasy i wpisujemy imiona lub/i nazwiska uczniów.




Gdy mamy już klasę, możemy ustawić…

Kahoot Jumble - końcoworoczne powtórki część 2

Obraz
Lista wpisów do zrealizowania wciąż rośnie - mam nadzieje, że kiedyś nadejdzie ten dzień, że dokończę wszystko co zaczęłam i opiszę wszystko co mam w głowie. A tymczasem trzeba też jeść, pracować, żyć i spać :) Z pewnością za to już wkrótce nadejdzie ten czas, gdy nie trzeba będzie nastawiać budzika, a po kilku takich porankach pomylą nam się dni tygodnia. Myślę o wakacjach. Wprawdzie ja prawie cały lipiec będę pracować, ale wizja dwóch tygodni względnego luzu w czerwcu utrzymuje mnie przy życiu :) 

Aktualnie skupiam się na powtórkach. Nie wiem czy pamiętacie mój zeszłoroczny wpis o powtórkach słownictwa z Kahoot Jumble. Tam właśnie opisałam jak to robię, a nawet udostępniłąm Wam moje gotowe Kahooty - klik. Dziś udostępniam Wam najnowszy Kahoot dla 5 klasy, dzięki któremu powtórzycie z uczniami słownictwo z działów: sports, sport equipment, school, places in town, school subjects, means of transport, chores, Present Simple, Present Continuous, Past Simple. Trzy ostatnie kategorie to p…

Bójka na słówka - recenzja gry Wydawnictwa Edgard

Obraz
Uwielbiam wszelakie gry i bardzo często wykorzystuje je na zajęciach - zresztą można nawet powiedzieć, że codziennie. Uwielbiam tez testować nowości, a moi uczniowie uwielbiają być moimi "królikami doświadczalnymi" :) Dziś mam dla Was wpis z recenzją nowej gry utrwalającej słownictwo "Bójka na słówka" Wydawnictwa Edgard. 

Zawartość: W niedużych rozmiarach pudełku mieści się 105 dwustronnych kwadratowych kart (pomarańczowe i fioletowe ramki), słowniczek (zielone ramki), karty z wyrażeniami, których można użyć podczas gry (niebieskie ramki) oraz instrukcję przedstawiającą trzy sposoby użycia gry.



Jak grać? Instrukcja opisuje trzy sposoby gry w zależności od stopnia zaawansowania graczy, ale ogólnie rzecz biorąc, to wszystkie te sposoby opierają się na tej samej zasadzie, czyli na tym kto pierwszy dostrzeże ten sam element na różnych kartach. Jeśli choć raz mieliście do czynienia z grą Dobble, to już wiecie o co chodzi :) Korzyści: Dzięki tej grze powtórzymy około 200 sł…

Snapy wydawnictwa Usborne. Zbiór pomysłów i KONKURS

Obraz
Na zdjęciu powyżej widzicie wszystkie moje Snapy wydawnictwa Usborne. Część z nich przyszła niedawno do mnie od Kasi Antolak, która jest przedstawicielem tego wydawnictwa i prowadzi sklep Peek a Book store. To zmobilizowało mnie do napisania tego postu, ponieważ zbierałam się do niego już od dawna. Ogromnie dziekuję Kasi i polecam polubienie sklepu na fb - klik.
Myślę, że tych kart nie trzeba Wam specjalnie przedstawiać - są tak chcarakterystyczne, że z pewnością się już gdzieś z nimi spotkaliście. W skrócie: jeden zestaw zawiera 12 lub 13 kart, z których każda powtórzona jest 4 razy. Karty są bardzo solidne (sztywne i grube), mają piękne grafiki i zadrukowane tła (pasujące do tematu talii).


Jak grać?1. Siadamy w kole.Rozdajemy uczniom potasowane karty. Ustalamy, w którą stronę będzie się toczyła gra (u mnie najczęściej wg wskazówek zegara). Uczniowie układają karty przed sobą w stosie tyłem kart do góry. Zaczyna wyznaczony przez nas uczeń odwracając pierwszą z góry kartę i kładąc ją o…