lutego 24, 2019

Places in town. 3 gry. Wersja angielska i niemiecka

Places in town. 3 gry. Wersja angielska i niemiecka

lutego 24, 2019

Places in town. 3 gry. Wersja angielska i niemiecka


Jako, że potrzebowałam kilku gier utrwalających słownictwo z zakresu: "miejsca w mieście", stworzyłam: Kaboom!!!, I have who has i Taboo. Dzięki nim Wasi uczniowie nauczą się i utrwalą całkiem sporo nowego słownictwa: rodzaje sklepów (papierniczy, piekarnia, mięsny, z zabawkami, odzieżowy, galeria handlowa, warzywniak), teatr, lotnisko, parking, , apteka, stacja benzynowa, dworzec kolejowy, księgarnia, bankomat, restauracja, kawiarnia, ratusz, stadion.

Kaboom!!!

Kartki laminujemy, rozcinamy i wkładamy do kubka. Uczniowie losują paseczki i tłumaczą słówko na język angielski. Gdy przetłumaczą, mogą zatrzymać pasek. Jeśli wylosują takie z napisem Kaboom!!! musza oddać wszystkie zgromadzone do tej pory paski.





https://drive.google.com/file/d/1Vf431-k6VfZgMBR3H8pBTYTVy94JuuvZ/view?usp=sharing


I have who has

Rozdajemy uczniom karty (sobie możemy ewentualnie zostawić Finish, żeby nie było zażaleń). Zaczyna ten, kto ma kartę z napisem Start mówiąc: Who has ... i odczytuje definicje miejsca ze swojej karty. Osoba, która ma to słowo wykłada kartę i mówi: I have ... Następnie odczytuje dalsza część karty: Who has ... (tutaj kolejna definicja).



https://drive.google.com/file/d/1-Ct7Gz6HxN5FVM1tVynyjyJ-u3c7mLFd/view?usp=sharing

Taboo

W tą grę można grać na kilka sposobów. Moim uczniom najbardziej przypadła do gustu taka wersja: jedna osoba losuje kartę i tłumaczy pozostałym główne słowo z karty (zapisane na górze) w taki sposób, aby nie używać trzech podpowiedzi podanych na dole. Moi uczniowie, dla których przygotowałam te gry muszą jeszcze poćwiczyć tworzenie definicji, dlatego najpierw będą tworzyć definicje z użyciem tych dodatkowych słów, a dopiero jak poczują się pewniej to utrudnimy sprawę.



https://drive.google.com/file/d/13NHf25_nqnWUVS3Z-j8a2Ae1rq-lJ820/view?usp=sharing



Jeśli przydadzą Wam się te materiały to dajcie znać w komentarzu - bardzo cieszą mnie Wasze komentarze i mobilizują do dalszej pracy (właściwie to jedyna nagroda dla mnie).

Chciałabym serdecznie podziękować Agnieszce Czarczyk, która zrobiła niemieckie tłumaczenie gier. Dzięki temu Mini English blog już nie jest tylko "English" ;)

Zapraszam do polubienia fb bloga. Jestem tez na Instagramie, gdzie znajdziecie trochę więcej "prywaty".

lutego 13, 2019

1 urodziny bloga. Walentynki last minute

1 urodziny bloga. Walentynki  last minute

lutego 13, 2019

1 urodziny bloga. Walentynki last minute


Dla mnie to wpis wyjątkowy, ponieważ zamyka on pierwszy rok istnienia bloga. Dużo zmieniło się od pierwszego wpisu (pamiętam, że była to zakładka "O mnie") - zarówno w mojej pracy, w podejściu do nauczania, jak i we mnie samej. Bywały chwile trudne, gdy brakowało mi czasu na pisanie (ktoś mi to dobrze podsumował ostatnio, że to niby hobby, a zajmuje tyle czasu co regularna praca), gdy musiałam zmierzyć z innymi przeciwnościami (tu nie będę wchodzić w szczegóły) lub gdy spadała mi motywacja i zastanawiałam się czy to ma sens. Na szczęście liczba czytelników stale rosła, a Wasze ostatnie cudowne komentarze, które zostawiliście pod postem urodzinowym na fb sprawiły, że wróciły mi siły i przekonanie o słuszności prowadzenia bloga.
W ciągu tego roku powstało dokładnie 50 wpisów, czyli średnio cztery na miesiąc. To oznacza, że publikowałam coś mniej więcej raz na tydzień - to chyba nieźle? Na blogu znajdziecie całkiem sporo gier, przeważnie karcianych, głownie dla klas 4 i 5, ale są tu także materiały dla młodszych i starszych uczniów. Poza tym jest też trochę pomysłów wykorzystujących nowoczesne technologie i pomysłowość uczniów. Myślę, że czytaliście bloga dosyć chętnie, bo łączna liczba wyświetleń bloga to prawie 109 tysięcy. Nie wiem czy to jest dużo, czy mało jeśli chodzi o statystyki, ale dla mnie to jest jakaś liczba nie do ogarnięcia: ogrom :) DZIEKUJĘ!
W podziękowaniu za to, że tu jesteście mam dla Was video quiz na Edpuzzle dotyczący niezwykłej historii walentynkowej;) To taki pomysł "last minute" - dla tych, którzy szukają czegoś dopiero teraz. Jasia Fasolę znają wszystkie dzieci i pomyślałam, że tak na luzie, z humorem można zaserwować ten quiz dzieciakom z klas 3-5, a nawet wyżej.




O Edpuzzle i o tym jak można to narzędzie wykorzystać na lekcji pisałam TUTAJ - zachęcam do czytania. Jak poszperacie na blogu, to znajdziecie jeszcze kilka wpisów z gotowymi video quizami na różne tematy :)

Jeszcze raz dziękuję Wam za Waszą obecność, za Wasze komentarze i pytania, za zdjęcia od Was z relacjami z zajęć - to bardzo ważne dla każdego piszącego i tworzącego materiały :)

lutego 08, 2019

3 razy egzamin z kartami Story Bits

3 razy egzamin z kartami Story Bits

lutego 08, 2019

3 razy egzamin z kartami Story Bits



Ostatnio dostałam do testowania cudowne uniwersalne narzędzie dla nauczycieli - Story Bits. Karty te, a także wiele innych pomocy możecie zakupić je w sklepie Teacher's Corner. W twardym, poręcznym pudełku znajdziecie 54 karty przedstawiające 8 bohaterów w różnych codziennych sytuacjach. Karty aż proszą się, żeby użyć ich na zajęciach konwersacyjnych: do budowania historii czy jako zagadnienie do dyskusji. Natomiast ja, gdy je zobaczyłam od razu pomyślałam o moich grupach egzaminacyjnych: ósmoklasistach i maturzystach. Jeśli jesteście ciekawi moich pomysłów, to zapraszam do dalszej lektury :)

1. Egzamin ósmoklasisty - Opis obrazka

Na pewno znacie to zadanie egzaminacyjne, gdzie uczniowie mają zdjęcie oraz jego opis z lukami do uzupełnienia? Takie właśnie zadanie zrobili moi uczniowie dla siebie nawzajem. Każdy z nich dostał ode mnie jeden obrazek (Uwaga! tu trzeba zrobić selekcję, ponieważ niektóre obrazki mogą budzić niepotrzebne skojarzenia w tej grupie wiekowej). Ich zadaniem było, aby (wzorując się na wcześniej przerobionych zadaniach tego typu) na osobnej kartce zrobić krótki opis. Po tym jak zaakceptowałam opis i po poprawieniu ewentualnych błędów, zachwyceni uczniowie na niektóre - kluczowe słowa z opisu ponaklejali moje super naklejki zdrapki z Alliexpress, ponumerowali naklejki i wymienili się zadaniami z kolegami. Działają one jak zdrapki na loteriach, czyli po zdrapaniu wierzchniej warstwy pojawia się to co jest ukryte pod spodem. Super bajer za grosze, a dowiedziałam się o nim z grupy Alliexpress - gadżety dla nauczycieli - polecam zapisanie się :)
Każdy z uczniów musiał rozwiązać czyjeś zadanie zapisując pod opisem swoje typowane odpowiedzi, a następnie zdrapać naklejki, aby sprawdzić odpowiedź.
Moi uczniowie byli zachwyceni, bo niestety, ale przygotowanie do egzaminu bywa żmudne i już trochę byliśmy zmęczeni. Staram się co jakiś czas serwować im takie kreatywne ćwiczenia, żeby nie zapomnieli o tym, że angielskiego można uczyć się też w inny sposób niż z repetytorium ;)

2. Matura - zadanie 2: opis zdjęcia

Moi maturzyści muszą dużo mówić, bo idzie im to dosyć opornie. Wiadomo, że zdjęć wszelkiego rodzaju jest mnóstwo w Internecie, ale tutaj też czasami potrzebna jest odskocznia. Karty Story Bits wywołały ogólne poruszenie wśród moich uczniów, a ja uważam, że świetnie nadają się do tego zadania, bo przedstawiają przeróżne prawdziwe sytuacje życiowe podczas których bohaterowie doskonale pokazują emocje, a jednocześnie jest tu duże pole dla wyobraźni, przypuszczania i dalszych pytań.

3. Matura - zadanie 3: wypowiedź na podstawie materiału stymulującego

Jest to zadanie, podczas którego uczniowie dostają 3 zdjęcia wraz z pytaniem, do którego muszą się odnieść wybierając jeden obrazek i uzasadniając swój wybór. Dodatkowo muszą powiedzieć, dlaczego nie wybrali dwóch pozostałych. Na szybko, 5 minut przed zajęciami napisałam takie zadani dla moich uczniów.


Story Bits to świetna pomoc dla nauczyciela - te karty są na tyle uniwersalne, że można je użyć do wszystkiego (mówienia, pisania, gramatyki, rozwijania słownictwa) i praktycznie w każdej grupie: dorosłych, młodzieży, egzaminacyjnej, a nawet w grupie młodszych uczniów - ale o tym to już w innym wpisie :)

Copyright © mini english blog , Blogger