listopada 23, 2018

Teddy Bear Day. Mini project

Teddy Bear Day. Mini project

listopada 23, 2018

Teddy Bear Day. Mini project



Dziś szybki wpis związany z nadchodzącym Dniem Pluszowego Misia. Szukałam czegoś dla moich trzecioklasistów, a nie chciałam poświęcać całych zajęć tylko na ten temat. Postanowiłam wpleść  "misiowy" temat w to co, aktualnie przerabiamy. I tak powstały materiały z "prepositions of place" z misiem w tle.

Sylwia, autorka bloga One to One, opublikowała ostatnio świetny wpis o wykorzystaniu QR kodów na lekcjach - koniecznie zajrzyjcie, bo jest tam również super instrukcja jak zrobić je samemu link do wpisu. Ja sama też często ich używam i w dzisiejszym wpisie pokażę Wam jeden z moich sposobów.

Ktoś porozrzucał w pokoju misie w różnych kolorach i zakodował ich położenie w kodach. Uczniowie muszą odczytać kody, wpisać informację na karcie pracy i narysować misia w odpowiednim miejscu. Najpierw przygotowałam kartę pracy (której w rezultacie chyba nie wykorzystam, ale wrzucam Wam, bo może komuś się przyda), ale potem przyszło mi do głowy, że można z tego zrobić super materiał na mini projekt, więc przygotowałam te zdania i QR kody na większych łapkach. Dorobiłam tylko dodatkowe zdanie, którego nie ma na karcie pracy, z pytaniem o godzinę, która zakodowana jest w kodzie (tu mały test dla mojej grupy, która od jakiegoś czasu zmaga się z tym tematem).
Karta pracy:




Łapki:


Potrzebujecie:
czytniki QR kodów (tyle ile grup dzieci)
duże kartki papieru (tyle ile grup dzieci)
kredki lub pisaki
tyle zestawów łapek, ile jest grup dzieci

Podzielcie dzieci na mniejsze grupy, a każdej grupie dajcie jeden zestaw łapek i dużą kartkę papieru z narysowanym dużym łóżkiem i dużym kołem gdzieś nad łóżkiem. Na każdej łapce uczniowie znajdą początek zdania z QR kodem. Ich zadaniem jest odczytanie początku zdania na łapce oraz kodu i narysowanie tego na kartce papieru. Ja zrobiłam te projekty już wczoraj w jednej grupie i myślę, że dzieciakom się podobało - pięknie współpracowali i stworzyli super mini projekty. Zobaczcie.

Jak Wam się podoba mój pomysł na taki szybki projekt? My jeszcze zrobimy podpisy do misiów, np. "Pomarańczowy miś jest przed stołem". Oczywiście chciałabym, żeby uczniowie sami to napisali.
Wszystko pobierzecie klikając na grafikę poniżej:
https://drive.google.com/file/d/1U6KLyJF6hOOTSb8fgq0UMBCCzK9cS0Wa/view?usp=sharing
Bawcie się dobrze w tym przemiłym dniu!

listopada 20, 2018

Dzień Misia z We're going on a bear hunt

Dzień Misia z We're going on a bear hunt

listopada 20, 2018

Dzień Misia z We're going on a bear hunt



Już 25 listopada Dzień Pluszowego Misia. Na blogach jest tyle pięknych materiałów na tą okazję, że właściwie nawet nie mam potrzeby tworzenia czegoś jeszcze. Chciałam jednak podzielić się z Wami pomysłem na książkę, która będzie idealna w tym właśnie dniu. Jeśli więc lubicie czytać z uczniami książki w języku angielskim i budować na nich całe zajęcia lub nawet cykl zajęć, to zapraszam Was do dalszej lektury.

Sama przeprowadziłam niedawno w mojej szkole warsztaty bazujące na książce Michaela Rosena "We're going on a bear hunt". Książka ta jest absolutnym hitem wśród moich uczniów, no i jakby nie było mamy w niej misia :) O co chodzi z tym misiem? Grupka dzieci wraz tatusiem i pieskiem wybierają się w "podróż", aby "upolować" niedźwiedzia. Myślę, że tak naprawdę nie spodziewali się, że w ogóle go spotkają, ale co tam - najważniejsza jest zabawa i wyobraźnia. Dzieciaki napotykają na swojej drodze różne przeszkody: grass, river, mud, forest, snowstorm, a na końcu wchodzą do ciemnej i wąskiej jaskini, gdzie znajdują ... niedźwiedzia. Rozpoczyna się ucieczka do domu, a żeby do niego wrócić, muszą przebyć tą samą drogę, którą przyszli :) Uczniowie słuchają jak zaczarowani, a na końcu naprawdę przeżywają ucieczkę przed misiem.
Z punktu widzenia nauczyciela języka, książka ma wszystko co powinna sobą prezentować idealna książka dla dzieci: piękną grafikę, super historię, szybką akcję, rytm, powtarzalność fraz, mnóstwo wyrazów dźwiękonaśladowczych oraz przydatne słownictwo. Co więcej, tą książkę można odśpiewać (tak jak robi to jej autor poniżej), a także odegrać aktorsko w grupowej zabawie.

Super, prawda? Dzieciaki uwielbiają udawać, że idą na polowanie na misia, że przedzierają się przez wysoką trawę, zimną i głęboką rzekę oraz grzęzną w błocie :) Jakby tego było mało, to dostępna dla wszystkich jest też przepiękna wersja animowana tej książki. Ja swoją mam na płycie dołączonej do książki, która w ogóle jest specjalnym wydaniem z okazji 25-lecia jej istnienia, ale na YouTube także ją znajdziecie:
No dobrze, przeczytaliśmy książkę, odegraliśmy historię w zabawie, a w ramach odpoczynku obejrzeliśmy piękną bajkę. Teraz czas na ponowne uruchomienie wyobraźni dzieci i stworzenie wspólnego projektu. Przygotujcie długą płachtę papieru (ja rozcięłam na pół duży szary papier i skleiłam), rozłóżcie ją na połączonych stołach i podzielcie mniej więcej na 5 części (zaznaczcie linie np. ołówkiem). Następnie pozwólcie dzieciom dobrać się w 5 grup i przydzielcie każdej grupie jedną z 5 części tej długiej płachty. Każda z części odpowiada jednej przeszkodzie, którą bohaterowie książki napotkali na swojej drodze: 1część to grass, 2-river, 3-mud, 4-forest, 5-snowstorm. Wcześniej przygotowałam materiały, które mogłyby być przydatne do wykonania tego projektu: zieloną bibułę (grass), niebieskie worki na śmieci (river), pognieciony szary papier i brązową farbę (mud), gałązki, suche liście i różnokolorowe bibuły (forest) oraz folię bąbelkową i watę (snowstorm). Tak naprawdę możecie podzielić dzieci na grupy wcześniej i poprosić, żeby każda grupa przyniosła materiały, które będą jej potrzebne. Zobaczcie jak zrobiły to moje dzieciaki:
Na końcu postawiłam pudło i wsadziłam tam misia. Niestety nie miałam w zanadrzu brązowego, ale to nic - dzieciakom to nie przeszkadzało.
Na sam koniec, lub na następnych zajęciach, dzieciaki mogą odtworzyć trasę bohaterów książki i narysować swoje mapki. Ja moim dzieciom narysowałam tylko ścieżki (ponieważ miałam na warsztatach dzieci w różnym wieku), ale myślę, że uczniowie w klasach 1-3 świetnie dadzą sobie sami radę.
Jak Wam się podoba taka alternatywa na spędzenie Dnia Misia?
Komentujcie i piszcie swoje sposoby na wykorzystanie tej książki.

listopada 09, 2018

Chores part 2. Present Simple: flashcards i "I have ... who has ..."

Chores part 2. Present Simple: flashcards i "I have ... who has ..."

listopada 09, 2018

Chores part 2. Present Simple: flashcards i "I have ... who has ..."



Dziś zapowiadana gra "I have... who has ..." i kilka nowych flashcards (download) wraz z podpisami dotyczących obowiązków domowych. Karty są uzupełnieniem wcześniejszego wpisu, który znajdziecie tutaj, a sama gra doskonale zamyka ten temat. Dodatkowo materiały (zarówno te, jak i wcześniejsze) przydadzą się szczególnie tym, którzy korzystają z podręcznika Brainy 5, ponieważ ja z niego korzystam w mojej szkole. Jednocześnie będą one przydatne również tym, którzy po prostu realizują temat obowiązków domowych i czasu Present Simple.

Grę "I have ... who has ..." chyba wszyscy doskonale znają. Ja mam dla Was propozycję troszkę bardziej skomplikowaną, ponieważ w mojej grze uczniowie nie będą skupiać się tylko na utrwalaniu słownictwa (jak to zwykle jest w przypadku tej gry), ale będą również budować zdania w czasie Present Simple.

 

Jak grać?

Siadamy w kółku i rozdajemy uczniom karty. Ten, kto ma kartę z napisem START rozpoczyna grę kładąc ją na środku i odczytując pytanie.

Osoba, która ma na swoich kartach odpowiedź wykłada kartę na środek i odczytuje odpowiedź. Czasami odpowiedź jest już gotowa, a czasami (tak jak w tym przypadku - trzeba zbudować poprawne zdanie). Tak samo wygląda sytuacja z pytaniami - czasem są już dane, a czasami trzeba się mniej lub bardziej pomęczyć :)
Po odczytaniu lub zbudowaniu odpowiedzi uczeń odczytuje (lub buduje na podstawie tego co ma na karcie) kolejne pytanie. Uczniowie grają w ten sposób aż wszyscy pozbędą się kart.
Grę pobierzecie klikając na grafikę poniżej:
https://drive.google.com/file/d/1Fhyy6x2FwZlyRm2WXwcqQrdwDlXQWG90/view?usp=sharing



Już kiedyś stworzyłam grę "I have ... who has ..." w podobnym "stylu", która bardzo przypadła Wam do gustu. Możecie ją znaleźć tutaj.

Dajcie znać czy materiały się przydadzą. Pobierajcie i komentujcie :)

listopada 02, 2018

Present Continuous z Bitmoji

Present Continuous z Bitmoji

listopada 02, 2018

Present Continuous z Bitmoji




Tak jak obiecałam - to jeszcze nie koniec jeśli chodzi o wykorzystanie Bitmoji na zajęciach językowych. Pisałam o tym już tutaj, ale nie mogłam oprzeć się tym cudnym grafikom i stworzyłam jeszcze coś :) A tak naprawdę, to pomysły mi się wciąż mnożą i możecie spodziewać się wkrótce kolejnych materiałów.

Dziś mam dla Was kartkę z kalendarza z miesiącem listopadem :) Jak to na nauczyciela przystało, jestem bardzo zajęta i mam mnóstwo aktywności zaplanowanych na ten miesiąc ;) A więc uczniowie będą mieć co opowiadać.

Jak grać?

Uczniowie pracują w parach, a każda para otrzymuje dwie różne karty, które się uzupełniają, tzn. informacje, których nie ma na jednej karcie są na drugiej (i na odwrót).








 Ich zadaniem jest dowiedzieć się co robi nauczyciel w te dni, które na jego karcie są puste (bez obrazka). Dzięki temu zadaniu uczniowie przećwiczą zadawanie pytań oraz dawanie odpowiedzi w czasie Present Continuous, przypomną sobie dni tygodnia, określanie dat oraz liczebniki porządkowe.

Przykładowy dialog mógłby być taki:
Student A: What is she doing on the first of November?
Student B: She is eating an ice-cream. What is she doing on the 6th of November?
Student A: She is learning Spanish.


Zrobiłam też listopad po brzegi wypełniony planami, po to, aby uczniowie poćwiczyli zadawanie pytań i dawanie krótkich odpowiedzi: Is she dancing on the third of November? Yes, she is/No, she isn't.  Lub po prostu ćwiczyli opowiadanie o planach (ustnie lub pisemnie):



Na koniec mam też dla Was pusty kalendarz - do wypełniania planów Waszych lub Waszych uczniów:
A wszystko pobierzecie klikając na grafikę poniżej:
https://drive.google.com/file/d/1WE_Lr0C74rW1DM26SgVouPlBuiRUwBCm/view?usp=sharing
Jeśli materiały Wam się przydadzą, lub macie jakieś inne pomysły na wykorzystanie takiego kalendarza, to zostawcie komentarz - to dla mnie wiele znaczy.
 Edit: Tak przyszło mi do głowy z opóźnieniem, że gdybyście mieli takie naklejki zdrapki, jakie zobaczyłam na blogu Londonopoly (klik), to można ponaklejać je na tą kartę całą wypełnioną aktywnościami. Uczniowie mogliby sobie wzajemnie "zadawać dni" i zgadywać co się kryje pod naklejką.
Copyright © mini english blog , Blogger