października 31, 2018

Present Simple z Bitmoji

Present Simple z Bitmoji

października 31, 2018

Present Simple z Bitmoji



Wirus Bitmoji, który krąży w sieci dopadł i mnie :) A co to za wirus? Przeczytacie tutaj. Miałam w planach zrobić kilka materiałów przydatnych do utrwalania Present Simple w grupach 5-klasistów, więc stwierdziłam, że te świetne grafiki idealnie się do tego nadają. Pierwsze testy już za nami i musze Wam powiedzieć, że odbiór był bardzo pozytywny :) Jeśli jesteście zainteresowani, to zapraszam do dalszej lektury.


Memory

Na pierwszy rzut idzie popularna gra Memory ze mną w roli głównej :) Nie ma tutaj żadnej filozofii. Po prostu wydrukujcie przód, nadrukujcie lub podlejcie jakieś tło i wytnijcie. Gramy jak zwykle, a para to obrazek i pasujący do niego podpis.

https://drive.google.com/file/d/1r3JVsS4ymZMUsW9ZqhR6qnMzwGjToGrZ/view?usp=sharing

Weekly Planner

Kolejna gra mobilizuje uczniów do mówienia i pozwala utrwalić zadawanie pytań w czasie Present Simple oraz dawanie krótkich odpowiedzi. Gra składa się z dużej karty przedstawiającej "mój" tygodniowy plan zadań do wykonania oraz z siedmiu mniejszych kart (każda to inny dzień tygodnia) z listami "To Do".
Do gry będziecie potrzebować jedną dużą kartę na parę oraz odpowiednią ilość mniejszych kart (w zależności od tego, ilu macie uczniów).

Jak grać?
Uczniowie dobierają się w pary. Jedna osoba ma dużą kartę z tygodniowym planem, natomiast druga wybiera  jedną z mniejszych kart z dniami tygodnia i nie pokazuje jej swojemu partnerowi, którego zadaniem jest odgadnięcie, która to karta została wybrana. Odgadywanie odbywa się poprzez zadawanie pytań: "Does she have a salad for lunch?" "Does she play football?" itd., aż zgadujący (który ma przed sobą cały plan tygodnia) zorientuje się, o który dzień tygodnia chodzi. Uczeń, który ma mniejsza kartę, odpowiada na te pytania zgodnie z prawdą: "Yes, she does" albo "No, she doesn't".






https://drive.google.com/file/d/1UXpKEuV0DkuNWAT1A3mn7WilR9OQqOOe/view?usp=sharing

Gdy jedna osoba z pary zgadnie, następuje zamiana ról.


Daily Planner

I na koniec mam dla Was jeszcze kartkę z mojego notesu - taki plan dnia, w sam raz do opisywania (ustnie lub pisemnie, w parach lub na forum grupy)  w czasie Present Simple, a utrwalający 3 os l. poj.






https://drive.google.com/file/d/19Il0EGsvuAN32gezyQUfPKCa_oNtRtVD/view?usp=sharing

Na dzisiaj koniec, ale tak ogólnie, to w tym temacie czymś jeszcze się z Wami podzielę. Wkrótce.
A tymczasem czekam z niecierpliwością na Wasze komentarze.

października 22, 2018

Halloween hunt

Halloween hunt

października 22, 2018

Halloween hunt



Takiego tempa publikowania wpisów nie miałam jeszcze nigdy :) Ale czas goni, Halloween nadchodzi, a ja zawsze "coś" przygotowuje dla moich uczniów. Jako, że gra typu "hunt" świetnie się sprawdziła podczas zajęć kulturowych w Dniu świętego Patryka, to i tym razem stworzyłam coś w tym stylu;) (a ogromną inspiracją do stworzenia tych gier była Paulina prowadząca bloga Angschool i jej Winter Hunt). I dzielę się Halloween Hunt z Wami, bo wiem (po małej zapowiedzi na fb bloga), że niektórzy z Was bardzo na to czekają :)

Przed zajęciami szybciutko schowam oba komplety kart, z wyjątkiem tych z napisem START. Uczniów podzielę na dwie drużyny pomarańczową i fioletową. Każda z drużyn ma za zadanie odszukać karty w swoim kolorze. Na każdej z kart jest QR kod wskazujący, który obrazek powinien być następny. Uczniowie odczytują kody i zapisują słowa na kartach pracy. Gdy uzupełnią już całą kartę, muszą odczytać tajemnicze hasło, które wskaże uczniom gdzie czarownica schowała swój skarb. Jako hasło ustaliłam: "Behind the door", ponieważ pomyślałam, że będzie ono uniwersalne dla każdego, kto będzie chciał wykorzystać te karty. I oczywiście ukryję za drzwiami moje specjalne halloweenowe wiaderko wypełnione monetami czekoladowymi zakupionymi niedawno w Tigerze. I zrobię to wtedy, gdy dzieci przestaną biegać w letargu i poszukiwać obrazków - żeby nie odkryli skarbu zbyt wcześnie:)


Do przeprowadzenia gry potrzebujecie  jednego telefonu dla jednej drużyny, ponieważ aby odczytać qr kody potrzebna będzie aplikacja typu qr code reader. Ja zawsze daje swój telefon, a drugiej drużynie specjalnie przynoszę tablet z domu.

Nauczona doświadczeniem radzę: wytłumaczcie dzieciom dokładnie, że muszą zbierać obrazki po kolei (a nie wszystkie naraz) i od razu wpisywać hasła na karty pracy.

Gdyby okazało się, że wasza grupa jest duża i potrzebujecie więcej drużyn, to bez problemu możecie wszystko wydrukować na kartkach w innym kolorze. W ten sposób nic nikomu się nie pomyli.

Wszystko możecie pobrać klikając na obrazek poniżej:


https://drive.google.com/file/d/1mbsXuY6-p8kffdSs-fI4o2cvGU7nVGyf/view?usp=sharing


Mam nadzieję, że wszystko będzie działało jak trzeba. Gdybyście znaleźli jakieś błędy, to dajcie znać, a szybko poprawię.
Życzę Wam udanej zabawy!

Aaaaa i zostawcie komentarz lub podzielcie się zdjęciami z poszukiwania skarbu :)


października 20, 2018

Telling the time. Bingo

Telling the time. Bingo

października 20, 2018

Telling the time. Bingo



Dziś krótki i szybki wpis w temacie określania godzin: gra Bingo. Poprzednia grę, która zamieściłam w tym wpisie byłam zmuszona usunąć, ponieważ autorka gry, na której się wzorowałam, nie wyraziła zgody na jej publikację.
Dzięki tej grze, Wasi uczniowie przećwiczą określanie pełnych godzin, half past, quarter past, quarter to, five past, ten past, twenty past i twenty-five past. Moi uczniowie muszą dobrze utrwalić te godziny, a wtedy dopiero dołożę im resztę.

Jak grać?

Uczniowie dostają po jednej karcie do gry w Bingo z zapisanymi godzinami. Takiej jak na obrazku poniżej:

Przygotowałam również zestaw godzin dla nauczyciela, który tasuje swoje karty i po kolei odczytuje godziny. Uczniowie sprawdzają na swojej karcie czy mają taką godzinę i jeśli mają - to zakrywają czymś ten zegar. Ja najczęściej używam zakrętek od butelek, ale mogą to być pocięte karteczki. Gdy uczeń zakryje wszystkie tarcze na swojej karcie krzyczy "Bingo!".
Tarcze zegarów stworzyła Marzena prowadząca bloga Easy Teaching Ideas i pozwoliła mi ich użyć w mojej grze. Bardzo jej za to dziękuję!

W pliku znajdziecie również kartę do Bingo z pustymi tarczami zegarowymi. Możecie je zalaminować, a uczniowie mogą po nich pisać pisakami suchościeralnymi np. wzkazówki wg tego co im podyktujecie. Następnie umawiacie się z uczniami, że ten ma Bingo!, kto pierwszy ustawi zakrętki np. w linii koło siebie.
Marzena stworzyła również super materiały pomagające naszym uczniom naukę określania godzin, a możecie je pobrać tutaj. Idźcie tam koniecznie!
Całość gry możecie pobrać klikając na obrazek poniżej:
https://drive.google.com/file/d/1PSoT7o22sDZRMvxCJDt2FcPa19QkT-da/view?usp=sharing


Mam nadzieję, że Wam się przyda, a jeśli zostawicie mi komentarz to potwierdzający, to będę wniebowzięta ;)

października 14, 2018

Dzień Nauczyciela na blogu. Coś dla 5 klasy

Dzień Nauczyciela na blogu. Coś dla 5 klasy

października 14, 2018

Dzień Nauczyciela na blogu. Coś dla 5 klasy


Obowiązki domowe jakie są - wiadomo: nie każdy je lubi (a wręcz bym powiedziała, że mało kto), ale robić trzeba. Wiem, że tematyka może trochę za mało przyjemna jak na świętowanie Dnia Nauczyciela, ale nie o temat mi chodzi, a o to, że w dzisiejszym wpisie znajdziecie sporo (mam nadzieje przydatnych) rzeczy: flashcards, memory oraz dwie gry planszowe w tym temacie, dzięki którym przećwiczycie również budowanie zdań w czasie Present Simple.
Na pierwszy ogień idą karty obrazkowe wraz z podpisami, które można odciąć i wtedy mamy kolejną pomoc dydaktyczną :)
Do tego mam dla Was karty do gry memory, gdzie parę tworzy obrazek oraz jego podpis.
I na koniec dwie gry planszowe.
Pierwsza jest bardzo prosta. Potrzebujecie tylko pionków oraz kostki. Gracz przesuwa się po planszy o tyle pól, ile wyrzuci oczek. Gdy stanie na jakimś polu, musi utworzyć zdanie, odpowiadając na pytanie: "How often do you ...?" wg tego co widzi na obrazku. Czyli na przykład, gdy uczeń stanie na obrazu z dziewczynką sprzątającą pokój, musi powiedzieć: I often tidy my room. W tworzeniu zdań pomogą uczniom umieszczone na środku planszy adverbs of frequency.
Druga gra planszowa wymaga już od uczniów znajomości zasad tworzenia zdań twierdzących, pytań oraz przeczeń w czasie Present Simple. Każdy gracz rzuca kostką 3 razy: I rzut to rodzaj zdania jakie ma utworzyć, II rzut to osoba, którą musi użyć w zdaniu, a III rzut to ilość pól na planszy. Wszystko zostało opisane na planszy.
Na dzisiaj tyle, ale spodziewajcie się kolejnych materiałów kontynuujących ta tematykę. Wszystko w jednym pliku możecie pobrać klikając poniżej:
https://drive.google.com/file/d/1pwDesbzZcrzqVgAmUuRtkbbZKd9wxVzJ/view?usp=sharing
Aaa i jeszcze coś: te materiały przydadzą się każdemu, ale chyba najbardziej tym, którzy pracują na podręczniku Brainy 5.
NIE jest to wpis sponsorowany.

października 05, 2018

Wyniki konkursu!

Wyniki konkursu!

października 05, 2018

Wyniki konkursu!


Wiem, że wpis miał być wczoraj, ale padłam wieczorem jak mucha i gdy obudziłam się po pierwszej w nocy było już za późno. Ale nadrabiam dzisiaj: ten wpis będzie króciutki, bo chciałam w nim tylko ogłosić zwycięzcę konkursu na pomysł zabawy w temacie zaimki osobowe lub czasownik "to be". A konkurs zorganizowany był w podziękowaniu za to, że tak licznie - bo jest Was już ponad 1500 na fb - czytacie i korzystacie z pomysłów na blogu.

NAGRODA GŁÓWNA

Nagrodą w konkursie były dwa gadżety ze sklepu Tiger oraz 20 zalaminowanych i wyciętych kart do budowania zdań z czasownikiem "to be" pochodzących z mojego bloga. Bardzo dziękuję wszystkim za udział w konkursie i chciałam podkreślić, że wszystkie Wasze pomysły są świetne (niektóre z nich już nawet wykorzystałam), ale zwycięzca musi być jeden i jest z nim Paulina Dolęga. Dlaczego? Po pierwsze: ponieważ uwielbiam ruszać uczniów z krzeseł. Po drugie: to jest trochę takie DIY uczniów, dzięki czemu wiem, że materiał zostanie głębiej przetworzony (a tym samym zapamiętany). A oto pomysł Pauliny:
"Wspaniałości! Nakleiłabym uczniom na koszulki poszczególne części zdania: he - is - a teacher, I - am -happy itp i budowalibyśmy takie „żywe zdania”  głośno je razem odczytując. Później moglibyśmy poćwiczyć pytania i inwersję! Na pewno zapadłoby in w pamięć, i przy okazji byłoby sporo ruchu i śmiechu. Później uczniowie zapisałby zdania do zeszytu lub na tablicy w formie rywalizacji: która grupa utworzy więcej zdań".
Zwyciężczynie konkursu proszę o kontakt w prywatnej wiadomości!

 

NAGRODA NIESPODZIANKA

Ale to jeszcze nie jest koniec, ponieważ chciałabym również nagrodzić jedną osobę dodatkową nagrodą niespodzianką :) Osoba ta dowie się co to jest dopiero w momencie otworzenia paczki :) A osoba ta jest Joanna Homoncik za ten komentarz:
"Przybij piątkę zaimkowi!"
Przygotowuję kartki z zaimkami w 3 (w zależności od ilości dzieci) egzemplarzach (kartki w różnych kolorach - np I-niebieskie, we - różowe lub chociaż robię kredkami kolorowe ramki) i wieszam w różnych miejscach w sali. Następnie podaję imiona, nazwy członków rodziny czy inne rzeczowniki i uczniowie mają za zadanie podejść do odpowiedniego zamka (jeśli to bezpieczne ze względu na układ sali i ilość uczniów, mogą też przybić piątkę czyli dotknąć kartkę z odpowiednim napisem).
Dobra zabawa gwarantowana :)
Jeszcze raz wszystkim dziękuję za udział w konkursie! Kolejny wpis już niedługo!
Copyright © mini english blog , Blogger